Damen Shipyards Group dostarczyło sześć holowników RSD 2513 do portu Antwerpia-Brugia w Belgii. Dostawa obejmuje pięć holowników RSD 2513 i jeden holownik RSD-E 2513 – pierwszy całkowicie elektryczny holownik, który będzie działał w europejskim porcie.
Dzięki całkowicie elektrycznemu napędowi holownik RSD-E 2513 otwiera drogę do operacji z zerową emisją. Pozostałe pięć statków również przyczynia się do czystszych operacji. Systemy redukcji NO X Damen Marine na pokładzie statków usuwają szkodliwe emisje z gazów spalinowych, zapewniając zgodność z normą IMO Tier III.
Port Antwerpia-Brugia realizuje szereg zrównoważonych inicjatyw, aby osiągnąć cel neutralności węglowej do 2050 r. Podejmowane działania obejmują odnowę floty, zarówno coraz bardziej wydajne nowe konstrukcje, jak i konwersję istniejącego tonażu na czyste, alternatywne paliwa.
W ramach swojego zakresu usług kompleksowego dostawcy rozwiązań morskich Damen dostarczył i uruchomił ładowarkę 1,5 megawata holownika elektrycznego oraz infrastrukturę elektryczną na lądzie. Holownik jest w stanie wykonać co najmniej dwie operacje holownicze na jednym ładowaniu i można go w pełni naładować w ciągu zaledwie dwóch godzin.
Ten szeroki zakres obejmuje również szerokie wsparcie Damen Services, obejmujące każdą fazę od dostawy i uruchomienia do zarządzania konserwacją i standardową 1-letnią gwarancję Damen. Wsparcie to obejmuje obszerny pakiet szkoleniowy z symulatorem, szkoleniem technicznym i szkoleniem pokładowym, zainicjowanym z dużym wyprzedzeniem, aby przygotować załogi na przybycie wszystkich nowych statków. Program szkoleniowy ma być kontynuowany przez następne pięć lat.
„Jesteśmy podekscytowani, że możemy powitać sześć najnowocześniejszych holowników, w tym model elektryczny, w naszej flocie. Z każdym nowym dodatkiem jesteśmy bliżej osiągnięcia naszych celów emisyjnych w kierunku bardziej zielonej przyszłości” — mówi Rob Smeets, dyrektor operacyjny portu Antwerpia-Brugia.
Vincent Maes, dyrektor ds. sprzedaży Damen Benelux, powiedział: „W imieniu Damen chciałbym pogratulować Portowi Antwerpia-Brugia dostarczenia nowych statków – w tym pierwszego w Europie całkowicie elektrycznego holownika. Pionierskie kroki w kierunku zwiększenia zrównoważoności, jakie podjęli, są godne pochwały i, jestem pewien, będą inspiracją dla innych portów. Nie mogę się doczekać dalszego rozwijania naszej relacji, ponieważ zarówno Damen, jak i Port Antwerpia-Brugia nadal poszukują rozwiązań na rzecz zrównoważonej przyszłości morskiej”.
Sześć holowników stanowiło część transportu statków przetransportowanych ze stoczni Damena w Wietnamie na pokładzie Jumbo Kinetic. Po przybyciu do portu Vlissingen w Porcie Morza Północnego, ciężki statek został powitany przez holowniki z Portu Antwerpia-Brugia i eskortowany wzdłuż rzeki Zachodnia Skalda w jego ostatecznym podejściu do portu.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów