Hydrotug 1, pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem, wszedł do eksploatacji w porcie w Antwerpii.
Hydrotug 1 to pierwszy na świecie holownik, w którym zastosowano silniki dwupaliwowe, wykorzystujące tradycyjne paliwo oraz wodór. Silniki BeHydro V12 o mocy 2MW każdy są ponadto wyposażone w najnowszy system oczyszczania spalin. Dzięki zastosowaniu wodoru jednostka będzie zużywać zdecydowanie mniej konwencjonalnego bunkru, co przełoży się na obniżenie emisji generowanych przez statek o 65%. W sześciu zbiornikach Hydrotug 1 pomieści 415 kg sprężonego wodoru. Holownik został zbudowany w Armon Shipyards w Hiszpanii.
– Wodór jest jednym z kluczy do gospodarki i społeczeństwa o minimalnym wpływie na klimat. Jako taki jest jednym z surowców, źródeł energii i paliw przyszłości. Port Antwerpia-Brugia pragnie w pełni wykorzystać swój potencjał i stara się być aktywnym pionierem gospodarki wodorowej w skali europejskiej. Dzięki Hydrotug 1, pierwszemu na świecie holownikowi napędzanemu wodorem, chcemy być źródłem inspiracji i przykładem dla innych portów – przekazał Jacques Vandermeiren, dyrektor generalny portu Anwerpia-Brugia.
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego
Niemieckie porty w kryzysie, a strategia ich ratowania rozczarowuje
Debata "Polskie porty morskie" na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym
Zaczepił w Danii o most, płynie do Polski
CMA CGM i CEVA Logistics oficjalnym partnerem logistycznym igrzysk Paryż 2024
Floty i szlaki żeglugowe bezpieczne dzięki dostępności map elektronicznych. Biura hydrograficzne powinny pomóc żegludze