Hydrotug 1, pierwszy na świecie holownik napędzany wodorem, wszedł do eksploatacji w porcie w Antwerpii.
Hydrotug 1 to pierwszy na świecie holownik, w którym zastosowano silniki dwupaliwowe, wykorzystujące tradycyjne paliwo oraz wodór. Silniki BeHydro V12 o mocy 2MW każdy są ponadto wyposażone w najnowszy system oczyszczania spalin. Dzięki zastosowaniu wodoru jednostka będzie zużywać zdecydowanie mniej konwencjonalnego bunkru, co przełoży się na obniżenie emisji generowanych przez statek o 65%. W sześciu zbiornikach Hydrotug 1 pomieści 415 kg sprężonego wodoru. Holownik został zbudowany w Armon Shipyards w Hiszpanii.
– Wodór jest jednym z kluczy do gospodarki i społeczeństwa o minimalnym wpływie na klimat. Jako taki jest jednym z surowców, źródeł energii i paliw przyszłości. Port Antwerpia-Brugia pragnie w pełni wykorzystać swój potencjał i stara się być aktywnym pionierem gospodarki wodorowej w skali europejskiej. Dzięki Hydrotug 1, pierwszemu na świecie holownikowi napędzanemu wodorem, chcemy być źródłem inspiracji i przykładem dla innych portów – przekazał Jacques Vandermeiren, dyrektor generalny portu Anwerpia-Brugia.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland