Damen Shipyards zwodował właśnie drugi w pełni elektryczny holownik RSD-E 2513. Jednostka pracować będzie w porcie Antwerpia-Brugia, gdzie pływa już holownik na wodór, a wkrótce dołączy do niego holownik metanolowy.
Drugi z elektrycznych holowników Damen RSD-E 2513 został zwodowany w stoczni Damen w Wietnamie. Jednostka stanowi część zamówienia, jakie w Damen Shipyards złożył port Antwerpia-Brugia, jeden z największych w Europie. Umowa obejmuje także budowę pięciu konwencjonalnych holowników RSD 2513.
Elektryczny RSD-E 2513 nosi nazwę Volta 1. Trafi do Antwerpii-Brugii jeszcze w tym roku i stanie się pierwszym w pełni zasilanym energią elektryczną holownikiem na wodach europejskich. Według producenta, jednostka jest w stanie wykonać co najmniej dwie operacje holowania na jednym ładowaniu, a sam proces ładowania baterii do pełna zajmuje zaledwie dwie godziny. System akumulatorów ma wytrzymać około 30 tys. cykli, co odpowiada całemu okresowi eksploatacji statku.
Damen, poza holownikiem, dostarczy również zamawiającemu niezbędny sprzęt i infrastrukturę do ładowania na lądzie.
Port
Antwerpia-Brugia chce osiągnąć neutralność pod względem emisji
dwutlenku węgla do 2050 roku. Już teraz eksploatowany tam jest holownik
napędzany wodorem, wkrótce dołączy do niego zmodernizowana jednostka
wykorzystująca metanol.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny