Japońskie media poinformowały o spotkaniu dowódcy Królewskiej Marynarki Wojennej Nowej Zelandii (RNZN), kadm. Garina Goldinga oraz dowodzącego nowozelandzkim lotnictwem komodorem Andy Scottem, z ministrem obrony Japonii, Genem Nakatanim. W trakcie rozmów, które odbyły się 20 października, wybrzmiała kwestia zainteresowania kraju fregatami typu Mogami.
W Jokohamie odbyła się uroczystość pierwszego podniesienia bandery na nowym okręcie przeciwminowym, trałowcu typu Awaji o nazwie Nōmi. Jednostka ma wzmocnić zdolności Japońskich Morskich Sił Samoobrony w zakresie identyfikowania i zwalczania zagrożeń pod wodą, a także ochrony infrastruktury morskiej.
W stoczni Mitsui Engineering & Shipbuilding, należącej do koncernu Mitsubishi Heavy Industries, odbyła się 17 lutego br. uroczystość chrztu i wodowania nowego okrętu przeznaczonego do monitorowania sytuacji pod wodą i zabezpieczenia działań okrętów podwodnych Japońskich Morskich Sił Samoobrony.
Firma MITSUI E&S ogłosiła rozpoczęcie fazy testowej pierwszego na świecie dwusuwowego, dwupaliwowego silnika napędzanego amoniakiem. W zamierzeniu ma stać się on ofertą dla branży morskiej w zakresie rozwoju innowacyjnych napędów dla statków, sprzyjając ograniczaniu emisji CO2.
W deszczowej aurze 20 czerwca odbyła się ceremonia podniesienia bandery na nowym okręcie typu Mogami, który wszedł w skład Japońskich Morskich Sił Samoobrony (Kaijō Jieitai). JS Agano to szósta jednostka z serii, zbudowana po trzech latach. Do służby wchodzi zaledwie miesiąc po przekazaniu bliźniaczej jednostki.
Tsuneishi Shipbuilding, Mitsui E&S Shipbuilding i Akishima Laboratories podkreśliły we wspólnym oświadczeniu, że ich celem jest opracowanie systemu sztywnych żagli, dzięki czemu zapewnią statkom oszczędzanie zarówno paliwa, jak i energii. Na projekt ma składać się żagiel w kształcie skrzydła, który zachowuje kształt nawet przy silnym wietrze. Ma być to pomocnicze wyposażenie napędowe, generujące siłę napędową, sięgając po rozwiązanie przez tysiące lat było głównym sposobem poruszania się jednostek morskich.
Z udziałem władz państwowych, kadry dowódczej Japońskich Morskich Sił Samoobrony, branży stoczniowej oraz pozostałych gości odbyła się uroczystość pierwszego podniesienia bandery na najnowszym okręcie sił morskich Japonii. To piąta z ośmiu zaplanowanych, wielozadaniowych fregat typu Mogami, budowanych w rekordowo krótkim czasie.
Nawodne jednostki sił zbrojnych Japonii prześladuje ostatnio pech. Po ostatnim wypadku korwety, tym razem w kłopoty wpadł okręt straży przybrzeżnej, który osiadł na mieliźnie.
Japońskie konsorcjum Marubeni Corporation, Tryangle, Mitsui E&S Shipbuilding i miasto Yokosuka zapewniło sobie miejsce we wspólnym programie rozwoju technologicznego bezzałogowych statków, kierowanym przez Fundację Nippon.
Koncern Mitsui Engineering & Shipbuilding zakończył konstrukcję pierwszego na świecie silnika dwusuwowego, wysokoprężnego silnika diesla ME-GIE napędzanego etanem.
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie