PMK
Koncern Mitsui Engineering & Shipbuilding zakończył konstrukcję pierwszego na świecie silnika dwusuwowego, wysokoprężnego silnika diesla ME-GIE napędzanego etanem.
To pierwszy z serii trzech takich silników, które Mitsui zainstaluje na trzech gazowcach o pojemności 36 tys. m3. Same jednostki będą przewozić etan, którym będą same napędzane. Statki zamówiło dwóch armatorów: Hartmann Schiffahrt z Niemiec oraz Ocean Yield z Norwegii.
MAN Diesel & Turbo, autor silnika, wybrał etan jako paliwo z powodu niższej ceny tego surowca i krótszego czasu bunkrowania. Etan generuje także o wiele mniej zanieczyszczeń, podobnie jak metan. W porównaniu do paliw ciężkich emituje 15-20 proc. mniej CO2 oraz znikomą ilość siarki. Co więcej, silniki ME-GIE będzie można z łatwością przekształcić na napęd metanowy.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej