PMK
Polski Rejestr Statków 15 lipca organizuje w Gdańsku seminarium pn. "Seminarium – VGM KONTENERA". Spotkanie odbędzie się w godz. 09-13 w siedzibie PRS w Gdańsku przy al. gen. Józefa Hallera 126.
Celem seminarium jest zapoznanie podmiotów gospodarczych związanych z transportem ładunków w kontenerach z obowiązującym postępowaniem związanym z wytycznymi Ministerstwo Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej w zakresie określania od 1 lipca 2016 r. zweryfikowanej masy kontenera (VGM) zgodnie z prawidłem 2 Rozdziału VI konwencji SOLAS.
Przybyli na senarium poznają we szczegółach m.in. dwie metody, jakimi teraz załadowca powinien ważyć kontenery:
1) Metoda 1 - wskazująca, że dokonuje się pomiaru całego zamkniętego kontenera po jego załadowaniu; metoda nie wymaga zatwierdzenia, a jedynie odpowiedniej archiwizacji dokumentacji, o której mowa powyżej.
2) Metoda 2 - przez zważenie poszczególnych towarów/ładunku, włączając wagę palet, materiału sztauerskiego, innych opakowań lub materiałów zabezpieczających towar/ładunek oraz dodanie masy tary kontenera. W przypadku metody 2, konwencja wskazuje również, że stosowanie tej metody określania VGM przez załadowcę może nastąpić po zatwierdzeniu tej metody przez państwo-stronę konwencji.
W czasie seminarium wnikliwie opisane zostaną także przepisy prawne oraz działanie obiegu informacji załadowca – armator – terminal. Będzie także czas na pytania i odpowiedzi. Więcej informacji oraz formularz zgłoszeniowy na stronie oficjalnej PRS.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
3
Jak się ma planowane „ograniczenie” ulgi abolicyjnej do zwolnienia z PIT dla marynarzy? – wywiad z radcą prawnym Mateuszem Romowiczem
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych