Flota francuskiego przewoźnika wzbogaciła się o nowy statek kontenerowy, zdolny do pływania na metanolu, zapewniając ograniczenie emisji CO2 podczas każdego rejsu. Ceremonia chrztu i przekazania jednostki odbyła się w Korei Południowej.
Francuski przewoźnik CMA CGM poinformował 2 września, że do jego floty dołączył nowy statek kontenerowy, CMA CGM Mercury. Odbyła się również ceremonia chrztu. Tak jak wiele innych, budowanych dla tej firmy w Korei Południowej, także ten wpisuje się w ideę wdrażania innowacyjnych rozwiązań z myślą o dekarbonizacji transportu morskiego oraz zmniejszania emisji CO2.
Na przestrzeni kilku dni odbyły się ceremonie chrztu i przekazania nowych statków kontenerowych do floty francuskiego przewoźnika. Wszystkie mają wykorzystywać niskoemisyjne napędy i rozwiązania technologiczne, wpisujące się w politykę dekarbonizacji żeglugi i obniżanie emisji CO2 w ramach transportu morskiego. Obie jednostki należą do serii budowanych w południowokoreańskich stoczniach i już wyszły w pierwsze rejsy.
W południowokoreańskim Mokpo odbyła się 16 maja ceremonia chrztu nowego statku kontenerowego, który wszedł w skład floty francuskiego przewoźnika. CMA CGM Argon ma wpisywać się w światowy trend dekarbonizacji żeglugi i wdrażanie przyjaznych środowisku napędów, ograniczających emisję CO2.
Polityka prezydenta Donalda Trumpa przeciwko operatorom statków wyprodukowanych w ChRL może sprawić, że do doków stoczni Republiki Korei napłyną nowe zamówienia. Analitycy VesselsValue ustalili, że do marca 2025 r., wartość zamówień przemysłu stoczniowego Korei Południowej przekroczyła już 138 mld dolarów. Dominują statki z sektor LNG. Wartość portfela zamówień oszacowano na 71,3 mld dolarów. Jest to około 52% całkowitej wartości zamówień Korei Południowej.
HMM odbiera „HMM GREEN”, kontenerowiec napędzany metanolem o pojemności 9000 TEU. Ten statek jest pierwszym z dziewięciu statków siostrzanych zamówionych w lutym 2023 r. od HD Hyundai Samho Heavy Industries i HJ Shipbuilding & Construction.
Powstający w Zatoce Gdańskiej pływający terminal regazyfikacyjny może stać się jeszcze bardziej istotny nie tylko dla zapewnienia dostaw gazu dla Polski. Z racji na zapotrzebowanie w surowiec jego znaczenie może stać się międzynarodowe, na co wskazuje m.in. zainteresowanie największej prywatnej firmy energetycznej z Ukrainy, DTEK.
Nawet dwa miliony polskich domów może zostać zasilonych gazem dostarczonym do kraju każdym z nowych tankowców ORLENU. W stoczni Hyundai Samho Heavy Industries, w koreańskim Mokpo, odbyła się uroczystość nadania imion dwóm nowym jednostkom do przewozu skroplonego gazu ziemnego (LNG), zbudowanym na potrzeby Grupy ORLEN. Matkami chrzestnymi „Józefa Piłsudskiego” i „Ignacego Paderewskiego” zostały Anita Włodarczyk i Natalia Partyka.
Należący do francuskiego przewoźnika statek kontenerowy CMA CGM Iron wykonał swoje historyczne, pierwsze zawinięcie do portu, wchodząc do CMA Terminals Khalifa Port, mieszczącym się w Abu Zabi w Zjednoczonych Emiratów Arabskich. To także pierwszy w historii firmy statek wyposażony w dwupaliwowy napęd wykorzystujący przyjazny środowisku metanol.
Liderzy biznesu z europejskiego przemysłu okrętowego i technologii morskich wzywają do pilnej strategii UE dla przemysłów morskich w celu wzmocnienia europejskiego przemysłu budowy statków i utrzymania wiodącej pozycji technologicznej w dziedzinie przemysłów morskich – informuje SEA Europe.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”