• <
KONGSBERG_2023
CSL_790x140_2025
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Fotowoltaika na statku. Wattlab wdraża technologie solarne w ramach kolejnego zamówienia

W poszukiwaniu nisko- i zeroemisyjnych rozwiązań dla transportu morskiego i śródlądowego, firmy sięgają po coraz to pomysły. Obok LNG, zielonych paliw jak metanol i amoniak, czy też napędu wiatrowego, wykorzystuje się też panele słoneczne. Z myślą o żegludze przybrzeżnej firma Wattlab zaimplementowała fotowoltaikę na statku MV Vertom Tula, co stanowi kolejne, zrealizowane zlecenie tego rodzaju.

31.10.2025, 15:49
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Powstaje wyjątkowy statek żeglugi śródlądowej zasilany energią słoneczną

Dwa podmioty, Wattlab i HGK Shipping, łączą siły, aby stworzyć pierwszy na świecie hybrydowy statek żeglugi śródlądowej, zasilany energią słoneczną. Nietypowe rozwiązanie ma wykorzystać możliwości fotowoltaiki w stworzeniu zeroemisyjnego statku, wskazując na poszukiwanie i wdrażanie kolejnych innowacji w branży morskiej.

08.07.2025, 12:43
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Zielona Elektra będzie obsługiwać port w Berlinie. Napędzi ją wodór

Po prawie dwóch latach budowy holownika Elektra w stoczni Hermann Barthel w Derben i przeniesieniu g do berlińskiego portu Westhafen, Niemcy rozpoczęli długotrwałe testy bezemisyjnego pchacza. Halownik został wyposażony w napęd akumulatorowo-elektryczny z ogniwami paliwowymi.

27.05.2022, 11:47
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Niemcy testują holownik napędzany wodorem

Po prawie dwóch latach od rozpoczęcia budowy elektryczny holownik Elektra, wykorzystujący ogniwa wodorowe, trafił do Westhafen, największego śródlądowego portu Berlina, gdzie wkrótce rozpoczną się jego testy.

07.01.2022, 11:59
SOLID PORT_790_140_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.