Stocznia należąca do Huntington Ingalls Industries przekazała do US Navy 25. okręt podwodny typu Virginia, USS Massachusetts (SSN 798). Już niedługo jednostka ta wejdzie do służby, po ponad pięciu latach prac.
Gdy swoją prezydenturę na kadencję w latach 2025-2029 rozpoczął Donald Trump, zapowiedział „przebudzenie amerykańskiej branży stoczniowej”. Celem jest zwiększenie rodzimej produkcji na rynek cywilny, tak z myślą o rodzimych armatorach, jak i zagranicznych. Pewną ironią losu wydaje się, że rozwój stoczni w USA będzie zawdzięczany… Korei Południowej, z której firmy są zainteresowane przenoszeniem tam produkcji.
Drogą morską dotarł największy, dotychczasowy transport broni pancernej, który wzmocni potencjał Wojska Polskiego. W jego skład wchodziły m.in. czołgi Abrams w najnowszej konfiguracji.
Podczas uroczystości 27 sierpnia w stoczni General Dynamics Electric Boat Quonset Point w Kingstown, w stanie Rhode Island, położono stępkę pod przyszły okręt podwodny typu Columbia, USS Wisconsin (SSBN 827). Wydarzenie ma wpisywać się w niedawne obchody jubileuszu 250-lecia US Navy, dowodząc zaangażowania tak USA, jak i krajowego przemysłu w innowacje w branży okrętowej oraz tworzenia dominacji na morzu, w myśl idei „dostarczania siły dla pokoju”.
Koncern HII, jeden z czołowych dostawców okrętów dla sił morskich USA, poinformował 2 lipca o zwodowaniu na rzece James w stanie Wirginia kolejnego okrętu podwodnego z napędem jądrowym. Przyszły USS Arkansas (SSN 800) jest 27. jednostką w swojej serii i 13. , jaką dostarczy stocznia Newport News Shipbuilding (NNS).
Jak poinformował w ubiegłym tygodniu Departament Obrony USA, rozpoczęto analizę wielu programów i przedsięwzięć rozpoczętych bądź prowadzonych jeszcze za administracji prezydenta Joe Bidena. Wśród nich jest jedno z budzących szczególne emocje, czyli porozumienie AUKUS, które wiąże się z budową okrętów podwodnych z napędem jądrowym nowej generacji dla sił morskich Wielkiej Brytanii i po raz pierwszy w historii, Australii. Sam fakt przeglądu założeń związanej z tym umowy budzi obawę, że z racji na nieprzewidywalność nowego włodarza
W miejscowości Bath w amerykańskim stanie Maine odbyła się ceremonia położenia stępki pod niszczyciel typu Arleigh Burke, przyszły USS Quentin Walsh (DDG 132). W przyszłości wejdzie on w skład US Navy, jako 81 okręt tej powstającej od kilku dekad, bardzo zapracowanej serii okrętów rakietowych.
Resort obrony poinformował, że do kraju dotarła kolejna partia zamówionych w USA czołgów Abrams w najnowszej wersji M1A2 SEPv3. W sumie drogą morską dotarło 19 czołgów z 250 zamówionych na podstawie umowy z 2022 roku opiewającej na blisko 4,75 mld dolarów.
Prezydent Stanów Zjednoczonych, Donald Trump, podpisał 9 kwietnia 2025 roku rozporządzenie wykonawcze, którego głównym celem jest przywrócenie potęgi amerykańskiego przemysłu stoczniowego oraz uniezależnienie sektora żeglugowego od wpływów Chin. To jedno z kluczowych działań obecnej administracji, zmierzające do wzmocnienia suwerenności gospodarczej i bezpieczeństwa narodowego USA.
To był wyjątkowy dzień dla sił morskich USA. 5 kwietnia największa marynarka wojenna świata wzbogaciła się o 24 okręt atomowy z napędem jądrowym typu Virginia, USS Iowa (SSN 797). Uroczystość wcielenia do służby nastąpiła w Naval Submarine Base New London, bazie okrętów podwodnych US Navy, stanowiącej część kompleksu wojskowego w Groton (hrabstwo New London), w stanie Connecticut.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem
Brytyjski patrolowiec śledził rosyjską korwetę i tankowiec na kanale La Manche
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów