Szwedzka firma Saab podpisała kontrakt na dostawę dla Royal Australian Navy dodatkowego, bezzałogowego pojazdu podwodnego AUV62-AT. Celem jest wykorzystanie go do ćwiczeń sił morskich w zakresie zwalczania okrętów podwodnych (ASW, Anti-Submarine Warfare) celem utrzymania zdolności morskich w tym zakresie oraz odciążenie załogowych jednostek, wobec stanu których nie brakuje kontrowersji.
Jeszcze przed końcem 2024 roku polskie siły morskie wzbogaciły się o podwodny pojazd bezzałogowy, służący do ćwiczenia scenariuszy zwalczania okrętów podwodnych. Ma to pozwolić bardziej doskonalić zdolności marynarzy i lotników.
System AUV 62-AT jest przeznaczony do zaawansowanego szkolenia w zakresie zwalczania okrętów podwodnych (ZOP), a jego pozyskanie ma przełożyć się na wzrost możliwości wspomagania procesu szkolenia oficerów i marynarzy odpowiedzialnych za tego typu działania w siłach polskiej Marynarki Wojennej. Wartość zamówienia wynosi ok. 70 mln koron szwedzkich netto (30 mln zł), a dostawa systemu zostanie zrealizowana w 2024 roku.
Wyprodukowane przez koncern Saab podwodne systemy wspierały realizację „operacyjnych ćwiczeń eksperymentalnych” Organizacji Traktatu Północnoatlantyckiego, w których uczestniczyło ponad 2000 pracowników cywilnych i wojskowych z 15 krajów NATO, a także partnerskich w postaci Irlandii i Szwecji.
Agencja Uzbrojenia poinformowała o zawarciu z Saab Dynamics AB umowy na dostawę autonomicznego systemu treningowego AUV 62-AT do szkolenia w zwalczaniu okrętów podwodnych.
Saab otrzymał zamówienie na dostarczenie Brytyjskiej Królewskiej Marynarce Wojennej systemu szkoleniowego AUV62-AT do zwalczania okrętów podwodnych(ASW). Dostawa jest przewidziana w tym roku.
Saab, spółka prowadząca działalność w obszarach bezpieczeństwa i obronności, otrzymała od szwedzkiej agencji zamówień wojskowych FMV zamówienie na przeprowadzenie dostaw zaawansowanych rozwiązań służących do szkoleń w zakresie zwalczania okrętów podwodnych (ZOP).
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie