A.P. Moller - Maersk oraz Contemporary Amperex Technology (CATL), podpisały porozumienie w celu wspólnego promowania dekarbonizacji w globalnych łańcuchach dostaw i dalszego wzmacniania globalnej logistyki. W jego ramach oba podmioty mają współdziałać także w zakresie transportu morskiego, intermodalnego oraz rozwoju łańcuchów dostaw na całym świecie.
W ramach szeroko zakrojonego programu, w którym uczestniczy 50 różnych armatorów, A.P. Moller – Maersk (Maersk) modernizuje około 200 statków ze swojej floty czarterowanej na czas. Głównym celem przedsięwzięcia jest obniżenie kosztów slotów poprzez poprawę efektywności paliwowej i ładowności. Wpisuje się to w jedno z kluczowych przedsięwzięć duńskiego giganta branży morskiej, czyli zmniejszenia zarówno kosztów, jak i emisji gazów cieplarnianych.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 33. tygodnia w żegludze morskiej.
A.P. Moller – Maersk oficjalnie otworzył w peruwiańskim Olmos nowe centrum pakowania i logistyki chłodniczej dla branży rolniczej. W zamierzeniu stanowi to strategiczny krok w ramach wsparcia dynamicznie rozwijającego się w tym państwie sektora eksportu produktów rolnych. W związku z ciągłym wzrostem eksportu świeżych owoców z Peru, napędzanym globalnym popytem, pojawiła się potrzeba rozbudowy zaplecza logistycznego, z myślą o zapewnieniu szybkości i świeżości dostaw z gospodarstwa do portu.
Zakończyła się procedura zakupu wszystkich wyemitowanych akcji w Svitzer Group złożona za pośrednictwem spółki zależnej A.P. Moller Holdings, APMH Invest, rozpoczęta 2 kwietnia tego roku. 16 maja została pomyślnie zrealizowana. A.P. Moller Holding posiada teraz 93,4% kapitału zakładowego i praw głosu w Svitzer.
W duńskim Kassø 13 maja odbyło się otwarcie pierwszego komercyjnego zakładu przeznaczonego do komercyjnej produkcji e-metanolu. European Energy informuje, że jest on gotowy do dostarczania odbiorcom tego surowca.
Zapraszamy do odsłuchania kolejnego odcinka podcastu ETA.fm, który jest podsumowaniem 19'ego tygodnia w żegludze morskiej.
Spółka A.P. Moller - Maersk odnotowała w pierwszym kwartale 2025 roku wzrost przychodów o 7,8% do 13,3 mld USD, a zysk przed opodatkowaniem, odsetkami i amortyzacją (EBIT) wzrósł do 1,3 mld USD z 177 mln USD rok wcześniej. Mimo niełatwej sytuacji z powodu wojny celnej USA z Chinami i konfliktów zbrojnych, w tym między Indiami i Pakistanem, duński przewoźnik podtrzymuje swoje dotychczasowe prognozy finansowe na cały rok 2025.
A.P. Moller – Maersk od 1996 uczestniczy w programie udostępniania statków amerykańskiej administracji do transportu sprzętu wojskowego. Firmy żeglugowe zarabiają na tym duże pieniądze. Obecnie w programie znajdują się 23 statki powiązane z Maerskiem.
HD Hyundai i A.P. Moller - Maersk (Maersk) ogłosiły podpisanie protokołu ustaleń w celu nawiązania współpracy w zakresie rozwiązań dekarbonizacyjnych dla statków. Celem też jest rozszerzenie możliwości wykorzystania przez południowokoreański koncern zintegrowanych usług logistycznych duńskiego przewoźnika we wszystkich swoich spółkach zależnych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły
Budowa FSRU w Zatoce Gdańskiej zgodna z harmonogramem