HD Hyundai i A.P. Moller - Maersk (Maersk) ogłosiły podpisanie protokołu ustaleń w celu nawiązania współpracy w zakresie rozwiązań dekarbonizacyjnych dla statków. Celem też jest rozszerzenie możliwości wykorzystania przez południowokoreański koncern zintegrowanych usług logistycznych duńskiego przewoźnika we wszystkich swoich spółkach zależnych.
W ceremonii podpisania, która odbyła się w Globalnym Centrum Badawczo-Rozwojowym HD Hyindai (HD Hyundai Global R&D Center, GRC) w południowokoreańskim Seongnam, wzięli udział kluczowi przedstawiciele obu podmiotów, w tym wiceprezes wykonawczy HD Hyundai Chung Kisun i prezes Maersk Robert Maersk Uggla. Początkowa faza partnerstwa będzie koncentrować się na dostarczaniu dostosowanych rozwiązań logistycznych dla podmiotów zależnych HD Hyundai, w tym HD Hyundai XiteSolution i HD Hyundai Marine Solution, a następnie będzie stopniowo wdrażana w innych podmiotach zależnych, co jeszcze bardziej zwiększy stabilność i elastyczność globalnego łańcucha dostaw firmy.
– Nasza współpraca z Maersk będzie wiodącym przykładem innowacji na globalnym rynku logistycznym poprzez łączenie technologii żeglugi dekarbonizacyjnej ze zintegrowanymi sieciami logistycznymi. Będziemy szybko rozwijać najlepsze na świecie technologie budowy statków, mając na celu zbudowanie zrównoważonej sieci logistyki morskiej, która zapewni bezpieczeństwo, niską emisję i optymalną wydajność – wskazał Chung Kisun
– Nasze partnerstwo z HD Hyundai budowane jest od dziesięcioleci, oparte na wzajemnym zaufaniu i szacunku. To Memorandum of Understanding stanowi ważny kamień milowy, wzmacniając silne relacje, które rozwinęliśmy, i torując drogę do jeszcze większej współpracy w przyszłości – zaznaczył Robert Maersk Uggla.
Od 2021 roku HD Hyundai otrzymał od Maersk łącznie 19 zamówień na kontenerowce napędzanych metanolem. W zeszłym roku stocznia HD Hyundai Heavy Industries pomyślnie dostarczyła pierwszy na świecie ponad 300-metrowy kontenerowiec napędzany metanolem, Ane Maersk, kontynuując współpracę z Maersk w dziedzinie dekarbonizacji przemysłu stoczniowego i żeglugowego.
Czytaj więcej: Pierwszy duży kontenerowiec na metanol wyruszył w dziewiczy rejs
Zgodnie z planem firmy przeprowadzą wpierw sześciomiesięczny test, stosując HiNAS firmy Avikus, zaawansowane rozwiązanie nawigacyjne do energooszczędnych operacji statków, oraz optymalizację trasy OCEANWISE firmy HD Hyundai Marine Solution na kontenerowcu Maersk zbudowanym i dostarczonym przez HD Hyundai Heavy Industries. Celem tego testu jest sprawdzenie wpływu zoptymalizowanych systemów nawigacyjnych na oszczędność paliwa i redukcję emisji gazów cieplarnianych.
Firmy planują również zbadać współpracę w zakresie modernizacji statków w celu dekarbonizacji, w tym optymalizacji wydajności silnika, zwiększenia ładowności kontenerowców i modernizacji układów napędowych dwupaliwowych, a także będą współpracować przy wspólnych badaniach w celu zbadania wykonalności systemu ogniw paliwowych tlenkowych (SOFC). Ponadto HD Hyundai wzmocni swój globalny łańcuch dostaw, wykorzystując zintegrowane usługi logistyczne duńskiego przewoźnika. Obejmuje to zwiększenie wolumenów frachtu morskiego obsługiwanych przez sieć Wschód-Zachód Maersk i wykorzystanie możliwości firmy w zakresie usług frachtu lotniczego i transportu lądowego, a także infrastruktury magazynowej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania