• <

Grupa OCP i Maersk współpracują na rzecz innowacji w zakresie zrównoważonego łańcucha dostaw

rk

08.04.2025 14:25 Źródło: Maersk
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Grupa OCP i Maersk współpracują na rzecz innowacji w zakresie zrównoważonego łańcucha dostaw
Fot. Maersk

OCP oraz Maersk podpisały protokół ustaleń (MoU), celem wzmocnienia rozwijanej od lat współpracy w zakresie tworzenia nowych rozwiązań w zakresie logistyki morskiej i lądowej oraz łańcucha dostaw. Obie firmy podkreślają chęć skoncentrowania się na dostarczaniu rozwiązań cyfrowych celem poprawy wydajności usług oraz wdrażania innych innowacji i technologii w branży transportowej.

Zawarta w Kopenhadze umowa z marokańską firmą, o której Maersk poinformował 7 kwietnia, obejmuje transport morski i śródlądowy, usługi logistyczne, cyfrowe zarządzanie łańcuchem dostaw, programy edukacyjne oraz szereg inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, w myśl m.in. dekarbonizacji żeglugi i ograniczania emisji CO2. OGP ma korzystać w tym celu ze swojego podmiotu biznesowego, odpowiedzialnego za specjalistyczne produkty i rozwiązania (Specialty Products & Solutions (SPS) Strategic Business Unit). Obie firmy mają dzięki temu zwiększyć możliwości w zakresie prowadzenia działalności w Afryce Północnej i na Morzu Śródziemnym.

Kontenerowiec Ane Maersk w marokańskim porcie w Tangerze, fot. Maersk

– Cieszymy się, że nasi partnerzy z Grupy OCP podzielają nasze zaangażowanie w innowacje i zwiększanie odporności łańcuchów dostaw. Poprzez nasze wspólne inicjatywy w dziedzinie badań i edukacji, dążymy również do zwiększenia kompetencji w zakresie logistyki i łańcucha dostaw wśród następnego pokolenia profesjonalistów w Maroku - jednym z naszych kluczowych rynków w regionie Morza Śródziemnego – przekazał Emilio De La Cruz, dyrektor zarządzający Maersk na obszar Europy Południowo-Zachodniej i Maghrebu w A.P. Moller-Maersk

– Ta przełomowa umowa ma na celu stworzenie światowej klasy, odpornego i solidnego łańcucha dostaw, zdolnego do przetrwania niepewności w ciągle zmieniającym się świecie. Jest ona zgodna ze strategicznymi ambicjami globalnej działalności biznesowej OCP, w szczególności wspierając rozwój specjalistycznych rozwiązań produktowych na rynkach międzynarodowych – wskazał Anass Hassainate, dyrektor ds. łańcucha dostaw i logistyki w OCP.

Strategiczne obszary współpracy mają dotyczyć usług oceanicznych i logistycznych, zwiększanie zdolności frachtu morskiego, rozszerzanie działalności na nowe miejsca docelowe oraz tworzenie elastycznych globalnych sieci magazynowania i dystrybucji w Maroku i operacji tranzytowych na całym świecie. Dotyczy to także wdrażania innowacji w łańcuchu dostaw, jak cyfryzacja prowadzonych działań, wprowadzanie nowych praktyk prowadzenia działalności, w szczególności celem wspierania międzynarodowego rozwoju firm specjalistycznych.

Oba podmioty mają też wspierać działalność edukacyjną, w tym prowadzenie badań przy wsparciu jednostek naukowych, jak Uniwersytet Politechniczny Mohammeda VI (UM6P) w celu poszerzenia wiedzy w zakresie logistyki, łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju, a także pozyskiwania nowych kadr, oferując studentom możliwość robienia praktyk, a także znaleźć zatrudnienie w tych branżach.

Jak zostało też wspomniane wcześniej, jednym z filarów porozumienia Maersk i OCP ma być prowadzenie polityki „zrównoważonego rozwoju”, który zostanie uwzględniony poprzez wspólne wysiłki na rzecz dekarbonizacji operacji logistycznych, oceny zrównoważonych rozwiązań paliwowych i wdrażania energooszczędnych praktyk. Obie firmy potwierdzają swoje wspólne zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku. Przypomnijmy, że aktualnie duński przewoźnik wdraża do swojej floty nowe statki z dwupaliwowym napędem, pozwalającym pływać na niskoemisyjnym metanolu. Wprowadzane do żeglugi kontenerowce wpływają do portów położonych m.in. w Azji, Afryce Północnej i Europie.


SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.