OCP oraz Maersk podpisały protokół ustaleń (MoU), celem wzmocnienia rozwijanej od lat współpracy w zakresie tworzenia nowych rozwiązań w zakresie logistyki morskiej i lądowej oraz łańcucha dostaw. Obie firmy podkreślają chęć skoncentrowania się na dostarczaniu rozwiązań cyfrowych celem poprawy wydajności usług oraz wdrażania innych innowacji i technologii w branży transportowej.
Zawarta w Kopenhadze umowa z marokańską firmą, o której Maersk poinformował 7 kwietnia, obejmuje transport morski i śródlądowy, usługi logistyczne, cyfrowe zarządzanie łańcuchem dostaw, programy edukacyjne oraz szereg inicjatyw w zakresie zrównoważonego rozwoju, w myśl m.in. dekarbonizacji żeglugi i ograniczania emisji CO2. OGP ma korzystać w tym celu ze swojego podmiotu biznesowego, odpowiedzialnego za specjalistyczne produkty i rozwiązania (Specialty Products & Solutions (SPS) Strategic Business Unit). Obie firmy mają dzięki temu zwiększyć możliwości w zakresie prowadzenia działalności w Afryce Północnej i na Morzu Śródziemnym.
– Cieszymy się, że nasi partnerzy z Grupy OCP podzielają nasze
zaangażowanie w innowacje i zwiększanie odporności łańcuchów dostaw.
Poprzez nasze wspólne inicjatywy w dziedzinie badań i edukacji, dążymy
również do zwiększenia kompetencji w zakresie logistyki i łańcucha
dostaw wśród następnego pokolenia profesjonalistów w Maroku - jednym z
naszych kluczowych rynków w regionie Morza Śródziemnego – przekazał
Emilio De La Cruz, dyrektor zarządzający Maersk na obszar Europy
Południowo-Zachodniej i Maghrebu w A.P. Moller-Maersk
– Ta przełomowa umowa ma na celu stworzenie światowej klasy, odpornego i solidnego łańcucha dostaw, zdolnego do przetrwania niepewności w ciągle zmieniającym się świecie. Jest ona zgodna ze strategicznymi ambicjami globalnej działalności biznesowej OCP, w szczególności wspierając rozwój specjalistycznych rozwiązań produktowych na rynkach międzynarodowych – wskazał Anass Hassainate, dyrektor ds. łańcucha dostaw i logistyki w OCP.
Strategiczne obszary współpracy mają dotyczyć usług oceanicznych i
logistycznych, zwiększanie zdolności frachtu morskiego, rozszerzanie
działalności na nowe miejsca docelowe oraz tworzenie elastycznych
globalnych sieci magazynowania i dystrybucji w Maroku i operacji
tranzytowych na całym świecie. Dotyczy to także wdrażania innowacji w
łańcuchu dostaw, jak cyfryzacja prowadzonych działań, wprowadzanie
nowych praktyk prowadzenia działalności, w szczególności celem
wspierania międzynarodowego rozwoju firm specjalistycznych.
#Maersk has signed a global MoU with @OCPGroup Specialty Products & Solutions (SPS) strategic business unit to boost #innovation, resilient, and #decarbonized #supplychains.
— Maersk (@Maersk) April 8, 2025
Together, we’ll expand global #logistics and drive innovation to achieve net zero emissions by 2040🤝 pic.twitter.com/DSM1CrZ6G5
Oba
podmioty mają też wspierać działalność edukacyjną, w tym prowadzenie
badań przy wsparciu jednostek naukowych, jak Uniwersytet Politechniczny
Mohammeda VI (UM6P) w celu poszerzenia wiedzy w zakresie logistyki,
łańcucha dostaw i zrównoważonego rozwoju, a także pozyskiwania nowych
kadr, oferując studentom możliwość robienia praktyk, a także znaleźć
zatrudnienie w tych branżach.
Jak zostało też wspomniane wcześniej, jednym z filarów porozumienia Maersk i OCP ma być prowadzenie polityki „zrównoważonego rozwoju”, który zostanie uwzględniony poprzez wspólne wysiłki na rzecz dekarbonizacji operacji logistycznych, oceny zrównoważonych rozwiązań paliwowych i wdrażania energooszczędnych praktyk. Obie firmy potwierdzają swoje wspólne zobowiązanie do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2040 roku. Przypomnijmy, że aktualnie duński przewoźnik wdraża do swojej floty nowe statki z dwupaliwowym napędem, pozwalającym pływać na niskoemisyjnym metanolu. Wprowadzane do żeglugi kontenerowce wpływają do portów położonych m.in. w Azji, Afryce Północnej i Europie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął