Zakończyła się procedura zakupu wszystkich wyemitowanych akcji w Svitzer Group złożona za pośrednictwem spółki zależnej A.P. Moller Holdings, APMH Invest, rozpoczęta 2 kwietnia tego roku. 16 maja została pomyślnie zrealizowana. A.P. Moller Holding posiada teraz 93,4% kapitału zakładowego i praw głosu w Svitzer.
A.P. Moller Holding uważa, że Svitzer będzie lepiej wspierany przez własność prywatną. Będąc własnością A.P. Moller Holding, Svitzer pozostanie niezależną firmą z niezmienionym zarządem, strategią, nazwą i marką. Niezależni członkowie Rady Dyrektorów Svitzer jednogłośnie rekomendowali akcjonariuszom Svitzer przyjęcie oferty.
APMH Invest posiadał już 47% kapitału zakładowego i praw głosu Svitzer. Uwzględniając nieodwołalne zobowiązania podjęte przez Fundację Rodzinną i Fundację Pomocy, stanowi to łącznie 61% kapitału zakładowego i praw głosu Svitzer.
– Chcielibyśmy podziękować akcjonariuszom Svitzer za zaufanie do firmy i wsparcie w trakcie całego procesu. Cieszymy się na bliższą współpracę z jej zarządem w celu dalszego wzmocnienia jej pozycji rynkowej i zapewnienia, że Svitzer pozostanie wiodącym graczem w dziedzinie usług holowniczych i morskich – powiedział Martin Larsen, dyrektor finansowy A.P. Moller Holding.
A.P. Moller Holding złożył wniosek o wycofanie akcji Svitzer z giełdy Nasdaq Copenhagen. Oczekuje się, że wycofanie nastąpi najpóźniej 22 maja tego roku. Podkreśla przy tym, że firma będzie nadal działać niezależnie pod obecnym kierownictwem i zachowa swoją markę, wskazując że Svitzer odgrywa kluczową rolę w handlu światowym jako wiodący dostawca usług holowniczych i innych usług portowych i terminalowych, zajmując silną pozycję w zakresie digitalizacji i innowacyjnych rozwiązań, zwiększających wydajność i wspierając zieloną transformację w całej branży morskiej.
Założona w 1833 roku i mająca siedzibę w Kopenhadze firma Svitzer zatrudnia około 4000 osób i obsługuje flotę 456 statków obsługujących około 2000 klientów w 141 portach i 40 terminalach na całym świecie.
Od 01.01.2019 roku sprzedaż nieruchomości przed upływem 5 lat bez podatku?
Uwaga! Od 1.08.2020 r. nowe zasady rejestracji jachtów!
Reguły INCOTERMS 2010 w praktyce
Morski list przewozowy – charakter prawny i funkcje w transporcie morskim
Wypełnianie Deklaracji Ładunku Niebezpiecznego krok po kroku
Od 09.07.2018 roku nowe terminy przedawnienia roszczeń majątkowych
Rozliczenia marynarzy: „zasada 183 dni” w 2020 roku, a opodatkowanie marynarza w Polsce
Reguły Hasko-Visbijskie w nowoczesnym transporcie morskim
3
Konwencja MLI a Dania – czy cokolwiek zmieni się w 2021 roku?
Rekonstrukcja rządu - likwidacja Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej
Zasady reprezentacji w spółkach prawa handlowego
Nie będzie elektrowni jądrowej nad Zatoką Botnicką. Finowie wypowiedzieli umowę Rosjanom
Nowe stanowisko organów podatkowych w kwestii eksploatacji w transporcie międzynarodowym statków z sektora offshore
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Czarter na podróż – przewóz ładunku do portu przeznaczenia
Zmiany w Zarządzie Energi S.A. Magdalena Kamińska będzie pełnić obowiązki prezesa
MSC przerejestruje statki pod indyjską flagę
Konosament – „Bailment” – jako tajna broń systemu common law
Gospodarka morska ważnym tematem w programach największych partii politycznych