W stoczni Isogo, należącej do Japan Marine United Corporation i mieszczącej się w Jokohamie, odbyła się ceremonia chrztu i wodowania dwóch patrolowców, które w przyszłości wzmocnią ochronę japońskich wód terytorialnych. Budowane w szybkim tempie okręty otrzymały nazwy Sakura i Tachibana.
W rozmowie z Prezesem władysławowskiego Szkunera Witoldem Wawrzonkoskim podsumowujemy ostatnie lata i proces wyprowadzania Spółki na prostą. Rozmawiamy jednak również o szansach, ale i potrzebach portu, stoczni i przetwórni, między innymi w kontekście rozwoju offshore.
HD Hyundai Heavy Industries (HD HHI) ogłosił 30 maja, że podczas odbywających się w Korei Południowej targów Marine Defense Exhibition 2025 (MADEX 2025) podpisał protokół ustaleń w sprawie strategicznego partnerstwa z Marynarką Wojenną Portugalii. Dotyczy on oferty sprzedaży małych okrętów podwodnych.
Znajdujący się w Gdyni zakład obchodził 9 maja swój jubileusz 20 lat istnienia i działalności na rynku morskim. Była to okazja do podsumowania dotychczasowej działalności i omówienia planów na przyszłość.
Ministerstwo Obrony Japonii poinformowało 14 kwietnia o przyspieszeniu prac w związku z budową serii nowych okrętów patrolowych, które wejdą w skład Japońskich Morskich Sił Samoobrony (Kaijō Jieitai, określane też z ang. JMSDF). W sumie zaplanowano 12 jednostek, które powstają w krajowej stoczni Isogo w Jokohamie. Głównym wykonawcą zlecenia jest Japan Marine United.
Ministerstwo Obrony Federacji Rosyjskiej poinformowało o kolejnych w ostatnich dniach ćwiczeniach sił morskich działających na Morzu Bałtyckim. W dniach 15-18 marca kolejne okręty wykonywały szereg zadań związanych z prowadzeniem dotyczących prowadzenia akcji bojowych, w tym ataku, obrony i przeciwminowych, a także ratowniczych. Wpisuje się to w trwającą od tygodni zwiększoną aktywność morską Floty Bałtyckiej i Floty Północnej, które działają blisko sił morskich państw NATO.
Szczecińska stocznia JPP Marine wypływa na coraz szersze wody. W ciągu kilku lat pozyskała nowych klientów i zaliczyła kilka dużych realizacji.
Mająca swoją siedzibę w Gdyni Oksywie firma STAL Complex sp. z o.o. poinformowała 13 stycznia br. o ukończeniu budowy nadbudówki, która zostanie zamontowana na drugim budowanym promie ro-pax, jaki powstaje w gdańskiej stoczni Gdańskiej Stoczni „Remontowa”, należącej do Remontowa Holding.
Zakończono wymianę pieców na wszystkich czterech instalacjach Clausa w Rafinerii Gdańskiej. W przeciwieństwie do swoich poprzedników, nowe aparaty zostały od początku zaprojektowane do utylizacji siarkowodoru przy użyciu powietrza wzbogaconego w tlen. Tym samym znacząco obniżyło się ryzyko ich awarii i jednocześnie poprawiło bezpieczeństwo pracowników. Jest to o tyle istotne, że w ciągu ostatniej dekady nominalna zdolność produkcyjna siarki zakładu w Gdańsku wzrosła o ponad 100 ton na dobę.
Rosyjski resort obrony podał 7 października informację, że korweta typu Parchim, Kazaniec (wcześniej MPK-205), trenowała na Bałtyku zwalczanie okrętów podwodnych.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”