Znajdujący się w Gdyni zakład obchodził 9 maja swój jubileusz 20 lat istnienia i działalności na rynku morskim. Była to okazja do podsumowania dotychczasowej działalności i omówienia planów na przyszłość.
Jak podkreśliła firma na portalu Linkedin, były to „dwie dekady pełne wyzwań, rozwoju i dumy”. W trakcie wydarzenia z udziałem zarządu, pracowników i innych zaproszonych gości uhonorowano wieloletnich wybrane osoby za zasługi i wkład w rozwój spółki. STAL Complex wskazuje też, na dalszy rozwój, a projektów i wdrażanych rozwiązań technologicznych ma nie zabraknąć.
W trakcie 20 lat swojego istnienia firma wyspecjalizowała się w produkcji jednostek pływających do obsługi przemysłu hodowli ryb. W trakcie swojej działalności odpowiadała za produkcję, lub była zaangażowana w budowę 104 barek, 19 katamaranów, setek mniejszych projektów stoczniowych, a także przeprowadzenia wielu remontów jednostek pływających.
Na terenie zakładu znajdują się m.in. trzy suwnice (dwie 16T, jedna
5T), rozbudowana sieć elektryczna i gazów technicznych, narzędzia do
mechanicznego formowania blach, suwnica bramowa 32T, dźwig samochodowy
35T, dźwig pływający 300T, a także dźwigi stacjonarne i mobilne do
obsługi produkcji. Do tego dochodzą 5000 m2 zewnętrznej powierzchni
produkcyjnej do wykorzystania (z możliwością wydzielenia i zakrycia),
2000 m2 magazynowych powierzchni zamkniętych, biura, zaplecze socjalne
dla pracowników i system zarządzania magazynem.
W styczniu
tego roku firma poinformowała o ukończeniu budowy nadbudówki, która
zostanie zamontowana na drugim promie ro-pax, jaki powstaje w gdańskiej
stoczni Gdańskiej Stoczni „Remontowa”, należącej do Remontowa Holding.
Prace trwały ok. cztery miesiące, a w ich zakresie znajdowało się
również częściowe wyposażenie w postaci fundamentów oraz instalacji
rurarskich. Waga konstrukcji to ponad 220 ton.
Budowany prom ma
195,6 metrów długości i 32,2 metra szerokości. Linia ładunkowa ma
mierzyć 4100 metrów. Na pokładach i w kabinach pomieści się 400
pasażerów i 50 członków załogi. Został zwodowany w grudniu ub. r., ma
trafić do Polferries Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii