• <
nauta_2024

20-lecie STAL Complex Sp. z o.o. Stocznia jest gotowa na nowe wyzwania

rk

16.05.2025 16:26 Źródło: STAL Complex
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki 20-lecie STAL Complex Sp. z o.o. Stocznia jest gotowa na nowe wyzwania
Fot. STAL Complex

Znajdujący się w Gdyni zakład obchodził 9 maja swój jubileusz 20 lat istnienia i działalności na rynku morskim. Była to okazja do podsumowania dotychczasowej działalności i omówienia planów na przyszłość.

Jak podkreśliła firma na portalu Linkedin, były to „dwie dekady pełne wyzwań, rozwoju i dumy”. W trakcie wydarzenia z udziałem zarządu, pracowników i innych zaproszonych gości uhonorowano wieloletnich wybrane osoby za zasługi i wkład w rozwój spółki. STAL Complex wskazuje też, na dalszy rozwój, a projektów i wdrażanych rozwiązań technologicznych ma nie zabraknąć.

W trakcie 20 lat swojego istnienia firma wyspecjalizowała się w produkcji jednostek pływających do obsługi przemysłu hodowli ryb. W trakcie swojej działalności odpowiadała za produkcję, lub była zaangażowana w budowę 104 barek, 19 katamaranów, setek mniejszych projektów stoczniowych, a także przeprowadzenia wielu remontów jednostek pływających.

Fot. STAL Complex


Na terenie zakładu znajdują się m.in. trzy suwnice (dwie 16T, jedna 5T), rozbudowana sieć elektryczna i gazów technicznych, narzędzia do mechanicznego formowania blach, suwnica bramowa 32T, dźwig samochodowy 35T, dźwig pływający 300T, a także dźwigi stacjonarne i mobilne do obsługi produkcji. Do tego dochodzą 5000 m2 zewnętrznej powierzchni produkcyjnej do wykorzystania (z możliwością wydzielenia i zakrycia), 2000 m2 magazynowych powierzchni zamkniętych, biura, zaplecze socjalne dla pracowników i system zarządzania magazynem.

W styczniu tego roku firma poinformowała o ukończeniu budowy nadbudówki, która zostanie zamontowana na drugim promie ro-pax, jaki powstaje w gdańskiej stoczni Gdańskiej Stoczni „Remontowa”, należącej do Remontowa Holding. Prace trwały ok. cztery miesiące, a w ich zakresie znajdowało się również częściowe wyposażenie w postaci fundamentów oraz instalacji rurarskich. Waga konstrukcji to ponad 220 ton.
Budowany prom ma 195,6 metrów długości i 32,2 metra szerokości. Linia ładunkowa ma mierzyć 4100 metrów. Na pokładach i w kabinach pomieści się 400 pasażerów i 50 członków załogi. Został zwodowany w grudniu ub. r., ma trafić do Polferries Polskiej Żeglugi Bałtyckiej.

etmal_790x120_gif_2020
CRIST 35 LAT

Dziękujemy za wysłane grafiki.