Orły Pomorskie to prestiżowy plebiscyt, który od ponad dwóch dekad wyróżnia wybitne osiągnięcia osób, firm i instytucji z regionu Pomorza. W tym roku, tradycyjnie już, część wyróżnień trafiła do osób lub firm związanych z gospodarką morską.
Spora część dyskusji podczas ostatniego posiedzenia Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej dotyczyła projektu likwidacji Izb Morskich.
Zagrożenia hybrydowe w Europie - to temat debaty zorganizowanej w poniedziałek w Centrum Studiów Amerykańskich w Rzymie. Podczas dyskusji poruszono kwestie bezpieczeństwa infrastruktury krytycznej i rosyjskiej tzw. floty cieni na Bałtyku. W spotkaniu uczestniczyła wiceministra spraw zagranicznych Henryka Mościcka-Dendys.
Zgodnie z Konwencją o prawie morza Izrael nie miał prawa zatrzymać flotylli GSF na wodach międzynarodowych – powiedział PAP prof. Tomasz P. Kamiński z Uniwersytetu Warszawskiego. Izrael nie jest stroną konwencji, ale wiele państw, które jej nie podpisały, traktuje jej przepisy jako zwyczajowe prawo morza.
Francuski związek zawodowy policjantów UN1TE przekazał funkcjonariuszom straży granicznej i żandarmerii, aby odmawiali przechwytywania łodzi z migrantami, pokonującymi nielegalnie kanał La Manche w drodze do Wielkiej Brytanii – podał w czwartek dziennik „Telegraph”.
Jednym z istotnych ustaleń jurydycznych angielskiego systemu prawnego w zakresie tego dokumentu jest przyjęcie, iż jakkolwiek, co do zasady, kwit sternika nie jest papierem wartościowym (jak na przykład konosament), to w określonych okolicznościach faktycznych może zostać uznany za taki „document of title” [precedens „Kum v Wah Tat Bank Ltd” [1971] 1 Lloyd's Rep 439 (PC)].
Patrolująca obszary morskie jednostka Pomorskiego Dywizjonu Straży Granicznej SG-216 wykryła sieci rybackie na akwenie zamkniętym decyzją Kapitana Portu Świnoujście. Załoga łodzi rybackiej złamała obowiązujące przepisy bezpieczeństwa i prawa morskiego za co zostanie ukarana na drodze przepisów administracyjnych.
W nawiązaniu do poprzedniej publikacji dotyczącej dochodzenia marynarskich roszczeń odszkodowawczych, należy również pamiętać o kluczowym aspekcie, jakim są terminy przedawnienia. Czas ma szczególne znaczenie z punktu widzenia poszkodowanego marynarza, który stara się uzyskać należne odszkodowanie lub zadośćuczynienie za wypadki lub urazy poniesione podczas pracy na statkach.
Działająca na Bliskim Wschodzie fregata typu 23, HMS Lancaster (F229), wzięła udział w kilku akcjach związanych z zatrzymaniem przemytu nielegalnych substancji drogą morską. Dzięki temu udało się powstrzymać wprowadzenia na czarny rynek narkotyków o wartości mogącej sięgać milionów funtów. Royal Navy podkreśla tu wykorzystanie nowoczesnych technologii wojskowych i współpracy różnych formacji celem bardziej efektywnego wykonywania zadań.
Umowy przewozu ładunków morzem (umowy frachtowe – „contracts of affreightment”) w systemie prawa angielskiego, to złożona hybryda prawna zasad common law z regulacjami ustawowymi, opartymi z kolei na konglomeracie prawa precedensowego i regulacji międzynarodowych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie