Containerships,
wewnątrz-europejski armator należący do grupy CMA CGM, niedawno
odebrał piąty nowy kontenerowiec zasilany LNG – Containerships
Borealis.
Zbudowana w chińskiej stoczni Guangzhou Wenchong Shipyard jednostka krótkiego zasięgu o ładowności 1,4 tys. TEU to pierwszy z dwóch statków, który trafi na europejski rynek w 2021 roku.
Parę dni temu Containership Borealis wyruszył w dziewiczy rejs z Chin do Północnej Europy, gdzie będzie pływać na trasach pomiędzy krajami bałtyckimi i Zachodnią Europą. Dołączy tym samym do swoich siostrzanych statków - Containerships Aurora, Containerships Nord, Containerships Polar oraz Containerships Arctic.
Kontenerowce typy
handysize mają długość 170 metrów i szerokość 27 metrów. Są
dostosowane do wyzwań nawigacyjnych i klimatycznych obszaru
operacyjnego w Europie Północnej i krajach bałtyckich.
Grupa CMA CGM obsługuje obecnie dziesięć kontenerowców zasilanych LNG i do 2022 roku będzie dysponować flotą 26 takich kontenerowców, w różnych rozmiarach.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth