Platforma NGO Shipbreaking Platform
wezwała Unię Europejską do zbadania incydentów, w których
zginęły dwie osoby w tureckich stoczniach złomowych, znajdujących
się na unijnej liście zatwierdzonych zakładów złomowych.
Według
NGO, 3 października 2020 roku, jeden z pracowników stoczni Isiksan
stracił życie w trakcie rozbiórki jednej z dwóch platform wiertniczych
należących do Transocean. Jedna z poręczu pękła i spadła,
uderzając pracownika w kark.
4 lutego, inny pracownik
zginął trafiony stalowym blokiem, który ciął palnikiem w czasie
rozbiórki statku wycieczkowego Carnival Corporation.
- Te tragiczne wypadki śmiertelne są smutnym przypomnieniem, że recykling statków to ciężka i niebezpieczna branża, która naraża pracowników na szereg zagrożeń. Uważnie śledzimy dochodzenie w stoczniach, a także w śledztwach władz tureckich i oczekujemy, że zostanie zachowana pełna przejrzystość - powiedziała Ingvild Jenssen, dyrektor i założycielka NGO.
Zgodnie z unijnym rozporządzeniem w sprawie recyklingu statków statki pływające pod banderą UE mają być poddawane recyklingowi w jednym z 43 obecnie zatwierdzonych miejsc na całym świecie. Siedem z 22 stoczni działających w Aliadze otrzymało dotychczas zgodę UE.
- Komisja Europejska musi zapewnić, że wszystkie stocznie umieszczone w wykazie UE działają zgodnie z wymogami rozporządzenia UE w sprawie recyklingu statków. Dwa poważne wypadki miały miejsce w dwóch oddzielnych, zatwierdzonych przez UE obiektach w Aliaga iw obu przypadkach zwróciliśmy się do Komisji o podjęcie odpowiednich działań w celu zrozumienia, czy te miejsca rzeczywiście działają zgodnie z rozporządzeniem – dodała Jenssen.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza