Statek nowej generacji do układania kabli „Nexans Aurora” został 8 listopada zwodowany w stoczni Ulstein.
Statek będzie instalował kable podmorskie, w tym kable łączące morskie farmy wiatrowe z siecią oraz połączenia między-systemowe.
Kadłub przybył do Ulstein Verft 15 czerwca 2020 r. po zakończeniu budowy w polskiej stoczni Crist. W Ulsteinie doszło tylko do ostatecznego wyposażenia.
W tym okresie wykonano różne prace, w tym instalacje elektryczne; prace izolacyjne; instalacja pozostałego głównego wyposażenia i sprzętu do układania kabli; inne mniejsze i większe instalacje; malowanie wewnętrzne i zewnętrzne.
Po wodowaniu statek pozostanie przy nabrzeżu Ulstein Verft i przejdzie do ostatniej fazy wyposażania i rozruchu.
Dzięki długości 150 metrów i szerokości 31 metrów Nexans Aurora jest również jednym z największych projektów statków w historii Ulstein Verft. Zaprojektowany przez Skipsteknisk, ST-297 CLV może pomieścić do 90 osób.
Dzięki tej pojemności statek będzie w stanie wykonywać złożone zadania konstrukcyjne w trudnych warunkach pogodowych.
Wreszcie, jego pierwszym zadaniem będzie instalacja kabli eksportowych dla morskiej farmy wiatrowej Seagreen, począwszy od III kwartału 2021 roku.
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza