• <
nauta_2024

Zautomatyzowane zeroemisyjne trimarany do obsługi morskich farm wiatrowych będą produkowane przez Imabari Shipbuilding [WIDEO]

28.12.2021 09:11 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki Zautomatyzowane zeroemisyjne trimarany do obsługi morskich farm wiatrowych będą produkowane przez Imabari Shipbuilding [WIDEO]

Partnerzy portalu

Zautomatyzowane zeroemisyjne trimarany do obsługi morskich farm wiatrowych  będą produkowane przez Imabari Shipbuilding [WIDEO] - GospodarkaMorska.pl
Fot. power-x.jp

Imabari Shipbuilding, jedno z wiodących japońskich przedsiębiorstwo zajmujące się budową statków, inżynierią morską i usługami, zawarło sojusz kapitałowy i biznesowy z rodzimym startupem PowerX w celu wspólnego opracowania prototypu zautomatyzowanego statku Power Transfer Vessel.

Power ARK 100, to trimaran o pojemności 100 TEU, zaprojektowany specjalnie do transferu energii odnawialnej na wodach przybrzeżnych Japonii.

Imabari Shipbuilding i PowerX planują wspólnie opracować i zbudować prototyp Power ARK 100 do końca 2025 roku.

Power ARK 100 będzie wyposażony w 100 akumulatorów sieciowych. Nawet w przypadku mniejszego modelu o pojemności 220 MWh, ma on przetransportować wystarczającą ilość energii elektrycznej dla 209 000 japońskich gospodarstw domowych podczas jednego rejsu, jak podaje PowerX.

– Firma stara się przyspieszyć dekarbonizację i przyjęcie energii odnawialnej dzięki Power Transfer Vessels - powiedział Masahiro Ito, prezes i dyrektor PowerX. – Chcielibyśmy wyrazić naszą najgłębszą wdzięczność Imabari Shipbuilding za podzielanie naszej wizji i wspieranie nas na tak wczesnym etapie. Poprzez ten sojusz, chcemy wspólnie z Imabari Shipbulding opracować i zaprezentować światu "Power ARK" jako produkt "MADE in JAPAN". Idąc dalej, PowerX będzie kontynuować wysiłki w celu realizacji społeczeństwa o obniżonej emisyjności – dodał.

PowerX opracuje i wyprodukuje system magazynowania baterii oraz inne systemy związane z magazynowaniem energii, które zostaną zainstalowane na prototypowej jednostce. Imabari zainwestuje również 8,8 miliona dolarów we wspólny projekt z PowerX.

– Realizacja idei społeczeństwa zdekarbonizowanego jest głównym problemem, z którym musi zmierzyć się przemysł stoczniowy i żeglugowy. Postrzegamy ten sojusz jako doskonałą okazję dla Imabari Shipbuilding do zainwestowania oraz nawiązania współpracy z PowerX, który podejmuje to wyzwanie, stosując inne podejście niż dotychczas branże stoczniowe i żeglugowe. Cieszymy się na współpracę z PowerX w celu opracowania nowych rozwiązań – oznajmił prezes Imabari Shipbuilding, Yukito Higaki.

Power ARK wejdzie do pełnej eksploatacji, po przeprowadzeniu serii testów z prototypem statku, poinfrmował PowerX.

Statek będzie w stanie pokonać odległość do 300 kilometrów, gdy będzie zasilany wyłącznie energią elektryczną, oraz będzie w stanie odblokować długodystansowy, międzykontynentalny przesył czystej energii, gdy będzie zasilany miksem energii elektrycznej jak i zielonym biodieselem.

W planach PowerX jest również budowa w Japonii fabryki baterii o mocy gigawata, w której będą produkowane na masową skalę baterie do jednostek transferowych. Przewidywana roczna zdolność produkcyjna fabryki osiągnie 1 GWh do 2024 roku, a docelowo 5 GWh do 2028 roku.

Oprócz Power ARK 100, firma opracowuje również modele Power ARK 1000 i Power ARK 3000.

etmal_790x120_gif_2020

Partnerzy portalu

aste_390x150_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.