Energy Observer zaprezentuje projekt wielozadaniowego statku cargo napędzanego wodorem.
Energy Observer to założona przez kapitana Victoriena Erussarda organizacja skupiająca się na opracowywaniu nowych technologii, które mają wspomagać transformację ekologiczną. Firma zasłynęła przede wszystkim opracowaniem i wyprodukowaniem swojej pierwszej jednostki nazwanej po prostu Energy Observer. To bezemisyjny jacht korzystający z odnawialnych źródeł energii, przez co także nie generujący hałasu. Teraz EO chce pójść dalej – firma ma już projekt zeroemisyjnego wielozadaniowca towarowego napędzanego wodorem. Zostanie on zaprezentowany przez Erussarda 10 lutego podczas One Ocean Summit.
Aby opracować projekt statku cargo napędzanego wodorem inżynierowie Energy Observer musieli pokonać szereg technologicznych wyzwań, jak choćby konieczność zintegrowania dużych zbiorników na paliwo czy zapewnienie odpowiednich temperatur jego przechowywania.
Projekt, jaki Erussard ma zaprezentować, ma dotyczyć 120-metrowego statku o szerokości do 22 metrów, zanurzeniu do 5,5 metra i masie 5 tys. ton. Jednostka ma pomieścić 240 TEU. Będzie mogła funkcjonować również jako ro-ro. Ma osiągać prędkość do 12 węzłów. Jej zbiorniki płynnego wodoru pomieszczą 70 ton (1000 m3) paliwa. Zasięg jednostki ma wynosić maksymalnie 4 tys. mil morskich.
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1
Protest pracowników portu w Hamburgu. Nie chcą stać się częścią MSC
Pojazd nawodny Drix zmienia spojrzenie na morską autonomiczność
Ulstein Verft podpisuje nowy kontrakt na budowę statku do układania kabli dla firmy Nexans
Babcock i HII wspierają budowę atomowych okrętów podwodnych w ramach programu AUKUS