Po zakończeniu tygodniowego lockdownu w Shenzhen w Chinach, ważnym węźle komunikacyjnym, przemysł i transport w mieście wrócił do pracy. Jednocześnie władze zapowiedziały, że w najbliższej przyszłości będą na podobne sytuacje reagować inaczej.
Tydzień ma potrwać lockdown nałożony na Shenzhen, 17,5-milionowe chińskie miasto, będące ważnym centrum eksportowym. Blokada spowodowana jest falą koronawirusa. To nie jedyna część Chin zmagająca się z Covid-19.
Głębokowodny port Yantian w Shenzen w prowincji Guangdong w Chinach rozpoczął budowę nowego terminala kontenerowego.
Najpierw był kryzys wywołany przez pandemię koronawirusa Covid-19, potem kongestie w portach, zaś teraz do problemów gospodarki morskiej dołącza azjatycki kryzys energetyczny. Zapasy surowców energetycznych nie zostały odbudowane wystarczająco szybko, aby sprostać popytowi, co powoduje opóźnienia w globalnym łańcuchu dostaw.
Początkowo przewidywano, że pandemia koronawirusa sparaliżuje gospodarkę morską Chin, będącą motorem światowego handlu. 20 miesięcy i 4 milionów zgonów później, widzimy, że przewidywania okazały się błędne, a pandemia przyniosła odwrotny skutek.
Cały świat przygotowuje się na kolejny kryzys związany z transportem morskim, ponieważ pandemia koronawirusa w południowych Chinach zakłóca pracę portów. Skutki obecnej sytuacji znajdą swoje negatywne konsekwencje zarówno w opóźnieniach towarów importowanych z Chin, jak również ich wyższych cenach.
Międzynarodowe terminale kontenerowe Yantian, które obsługują ładunki w jednym z najbardziej ruchliwych portów kontenerowych na świecie, powróciły do normalnego funkcjonowania po wybuchu kryzysu Covid-19. Masowe infekcje koronawirusem spowodowały miesięczne zakłócenia, które plątały globalne łańcuchy dostaw i doprowadziły do wzrostu stawek frachtowych.
Południowokoreańska linia żeglugowa HMM poinformowała, że kontenerowiec HMM Algeciras opuścił port Yantian 8 maja, kierując się do Rotterdamu z 19 621 TEU załadowanymi na pokład.
Pierwsza magenta w drodze do Ameryki Północnej. Trwa dziewiczy rejs kontenerowca One Commitment, pierwszego we flocie nowego przewoźnika kontenerowego ONE (One Network Express). Statek w charakterystycznym kolorze magenta rejs rozpoczął 15 maja w Singapurze. Będzie pływał w ramach serwisu PN2, łączącego Azję z Ameryką Północną.
Konferencja „Sztuczna inteligencja w kosmosie i na morzu” już 23 maja
Nie jeden a dwa? W wyniku ukraińskiego ataku miał ucierpieć jeszcze inny rosyjski okręt
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca