Ze względu na wzrost kosztów paliwa w postaci skroplonego gazu ziemnego (LNG) i "niezrównoważoną sytuację finansową", norweski przewoźnik promowy Fjord Line zdecydował się na przebudowę swoich dwóch statków z silników zasilanych wyłącznie LNG na silniki dwupaliwowe, wykorzystujące skroplony gaz ziemny i paliwo żeglugowe MGO.
Po wielu miesiącach oczekiwania norweski operator promowy Fjord Line wprowadził do obsługi swoich połączeń nowy prom - Fjord FSTR.
Obecny kryzys, związany z wybuchem epidemii choroby COVID-19, to sytuacja bez precedensu. Gospodarka na świecie i różne gałęzie przemysłu jeszcze długo będą odczuwać jej skutki. W naszej specjalnej, aktualizowanej na bieżąco relacji, raportujemy o sytuacji w branży promowej. W jednym miejscu gromadzimy najważniejsze informacje dotyczące żeglugi, przeznaczone zarówno dla pasażerów, jak i osób związanych z branżą transportową.
Po roku trwania pandemii analitycy oczekują, że gospodarka morska, w tym transport morski będą korzystały z rozwoju i wzrostu globalnej gospodarki, która ma mieć miejsce już w 2021 roku. Według różnego rodzaju organizacji, jak na przykład OECD wzrost ten może wynieść nawet około 5,5 %.
Obecny kryzys, związany z wybuchem epidemii choroby COVID-19, to sytuacja bez precedensu. Gospodarka na świecie i różne gałęzie przemysłu jeszcze długo będą odczuwać jej skutki. W naszej specjalnej, aktualizowanej na bieżąco relacji, raportujemy o sytuacji w branży promowej. W jednym miejscu gromadzimy najważniejsze informacje dotyczące żeglugi, przeznaczone zarówno dla pasażerów, jak i osób związanych z branżą transportową.
W cotygodniowym przeglądzie w telegraficznym skrócie Promy SKAT informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o kolejnym nowoczesnym promie serii E-Flexer, który w pierwszych dniach stycznia dotarł do Belfastu i już wkrótce rozpocznie obsługę połączeń na Morzu Irlandzkim.
W cotygodniowym przeglądzie Promy SKAT w telegraficznym skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni - o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o uruchomieniu przez firmę Förde Reederei Seetouristik szybkiego serwisu promowego, łączącego Szwecję oraz Niemcy.
W cotygodniowym przeglądzie, portal PromySkat w telegraficznym skrócie informuje o najważniejszych wydarzeniach minionych dni; o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in.: o trzeciej rocznicy położenia stępki pod budowę nowego polskiego promu, a także o wchodzących w decydującą fazę pracach przy nowym terminalu promowym w Gdyni.
Norweski operator rejsów wycieczkowych Hurtigruten i kompanie promowe Color Line i Fjord Line zwalniają tysiące swoich pracowników z powodu zakłóceń spowodowanych pandemią koronawirusa.
Turystyka i powiązana z nią ściśle branża promowa doświadcza obecnie wysokiego spadku popytu. Świat walczy z koronawirusem już kolejny tydzień a błyskawiczne rozprzestrzenianie się wirusa COVID-19 zmusiło do podjęcia radykalnych decyzji wielu armatorów.
Finowie wytyczają nowy kurs statkiem Electramar. Stocznie z UE i Dalekiego Wschodu za burtą
Dwie osoby zginęły w wyniku zderzenia motorówki ze statkiem wycieczkowym
Dostawy cementu i betonu do budowy elektrowni jądrowej będą dużym wyzwaniem
Ukraińcy informują o zatopieniu rosyjskiego trałowca
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy