PGZ Stocznia Wojenna podpisała 7 listopada br. z firmą budowlaną NDI S.A. umowę na realizację kluczowej inwestycji w ramach programu "Miecznik". Powstanie nowoczesny magazyn wraz z niezbędną infrastrukturą drogową, który umożliwi składowanie komponentów niezbędnych do budowy trzech wielozadaniowych fregat.
Magazyn został zaprojektowany z myślą o przechowywaniu elementów specjalnego przeznaczenia. Został podzielony na część wysokiego składowania oraz magazyn koncesjonowany, dedykowany materiałom o szczególnym charakterze i wymogach. Ze względu na specyfikę przechowywanych komponentów, magazyn wyposażono w zaawansowany system tryskaczy, zapewniający najwyższy standard ochrony przeciwpożarowej (PPOŻ) – obecnie najbardziej efektywną metodę zabezpieczenia.
Budowa magazynu to kolejny projekt realizowany wspólnie przez gdyńską
stocznię z Grupą NDI. Firma ta realizuje kluczowe inwestycje w zakresie
rozbudowy infrastruktury stoczniowej oraz zaplecza. Jako główny podmiot
konsorcjum NDI odpowiadała za budowę hali kadłubowej, najwyższego tego
rodzaju obiektu w Polsc, a także nowego biurowca, do którego wkrótce
zostanie przeniesiony zespół pracowników zakładu stoczniowego.
"Ta
współpraca pokazuje, jak konsekwentnie budujemy potencjał naszej
stoczni i jak ważne są dla nas trwałe i efektywne partnerstwa",
podkreśla PGZ Stocznia Wojenna w swojej informacji prasowej.
Budowa
wielozadaniowych fregat programu "Miecznik" jest największym
przedsięwzięciem stoczniowym obecnie realizowanym w Polsce. Nowe okręty,
które wejdą w skład Dywizjonu Okrętów Bojowych 3. Flotylli Okrętów,
mają stanowić istotny element wielodomenowego systemu obrony państwa.
Będą stacjonować w Porcie Wojennym Gdynia. Aktualnie trwa budowa
pierwszej fregaty tej serii, przyszłego ORP Wicher. Cięcie blach pod jej
budowę nastąpiło 16 sierpnia ub. r., natomiast położenie stępki 31
stycznia br. Planowane przekazanie wszystkich okrętów zamawiającemu ma
nastąpić w latach 2029-2031.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów