Przedstawiciele południowokoreańskiego koncernu Hanwha Ocean odwiedzili stocznię PGZ Stocznia Wojenna, w której powstają wielozadaniowe fregaty programu „Miecznik”.
To kolejna wizyta delegacji z Korei Południowej, która w ten sposób zapoznała się z aktualną działalnością Polskiej Grupy Zbrojeniowej i jej stoczniowego podmiotu. Spotkała się również z przedstawicielami PGZ Stoczni Wojennej, prezesem zarządu Marcinem Ryngwelskim oraz członkinią zarządu Beatą Koniarską. Poprzednim razem zakład odwiedziła jeszcze w ubiegłym roku.
Oprócz prezentacji działalności gdyńskiej stoczni, w tym trwających przedsięwzięć budowlanych oraz prac nad fregatami programu „Miecznik”, przedstawiciele obu firm mieli rozmawiać na temat współpracy. Już wcześniej Hanwha Ocean sugerowała możliwość współpracy w ramach MRO (Maintenance, Repair, Overhaul) przy budowie okrętów podwodnych w ramach programu „Orka”.
- Jestem pod ogromnym wrażeniem programu modernizacji i bardzo się
cieszę ze współpracy z PGZ, organizacją o bogatej historii i tradycji. Jesteśmy przekonani, że obie strony osiągną dalszy wzrost dzięki
programowi „Orka” - podkreślił na portalu Linkedin Seongwoo Park,
wiceprezes ds. biznesu międzynarodowego i dyrektor programu „Orka” w
Hanwha Ocean.
To nie jedyna w ostatnim czasie wizyta delegacji, która miała okazję zapoznać się z działalnością PGZ Stocznia Wojenna w Gdyni, gdzie niedawno miała zostać ukończona jedna z największych inwestycji w krajowej branży stoczniowej - budowa Hali Kadłubowej, w której mają być montowane bloki tworzące kadłuby wielozadaniowych fregat programu „Miecznik”. W tym miesiącu gdyńską stocznię odwiedziła Anna Clunes, ambasador Wielkiej Brytanii w Polsce, wraz z przedstawicielami Polskiej Grupy Zbrojeniowej S.A. oraz Babcock International. W sierpniu z kolei odbyła się wizyta wysokich rangą przedstawicieli Ministerstwa Obrony Narodowej z wiceministrem Pawłem Bejdą na czele, wraz z członkami PGZ S.A. oraz kadry dowódczej Wojska Polskiego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów