Kadra Akademii Marynarki Wojennej im. Bohaterów Westerplatte w Gdyni zapoznała się z działalnością Hanwha Group, którego jeden z podmiotów, Hanwha Ocean, jest oferentem w ramach programu „Orka”. Wizyta w zakładach technologicznych i stoczni miała posłużyć zapoznaniu się z działalnością południowokoreańskiej branży okrętowej.
Jak poinformował wiceprezes Hanwha Ocean na portalu Linkedin, wiceadm. rez. Sung Kyun Jeong, władze zakładu powitały delegację w Geoje i oprowadziły po terenie zakładu stoczniowego, prezentując zarówno działalność dla sektora cywilnego, jak i wojskowego. W tej drugiej kwestii oznaczało to zapoznanie szczególnie z budową i remontami okrętów podwodnych. W ten sposób polska kadra Marynarki Wojennej miała lepiej zaznajomić się z ofertą w ramach programu „Orka”.
– Doceniamy duże zainteresowanie polskiej delegacji różnymi aspektami działalności naszej stoczni, w tym zapleczem edukacyjnym i automatyzacją produkcji z wykorzystaniem robotyki – przekazał wiceprezes Hanwha Ocean.
Oprócz wizyty w stoczni kadra AMW zapoznała się także z technologiami i szkoleniami m.in. w Centrum Szkolenia Technicznego (Technical Training Center) oraz Centrum Treningowe VR (VR Training Center), które mają oferować edukację dla przyszłych, jak i obecnych pracowników i podwykonawców dla branży stoczniowej. Poznała także historię zakładu mieszczącego się w Geoje, w tym w zakresie budowy okrętów dla Marynarki Wojennej Korei Południowej oraz zagranicznych dostawców.
Wizyta przedstawicieli kadry oficerskiej polskiej Marynarki Wojennej z firmą oferującą okręty podwodne w ramach programu „Orka” jest okazją do jej lepszego poznania, przy czym oficerowie mogą skonfrontować ofertę z własnymi oczekiwaniami, wykorzystując przy tym wiedzę i doświadczenie z działalności sił morskich i ich zaplecza szkoleniowego oraz edukacyjnego. Nie jest to pierwsze tego rodzaju wydarzenie, gdyż w czerwcu br., na pokładzie należącego do Marynarki Wojennej Niemiec okrętu podwodnego typu 212A, typu U-31, odbyło się podobne. Wtedy w spotkaniu wzięli udział ambasadorowie Niemiec i Norwegii, państw zaangażowanych w budowę jednostek typu 212CD, które są oferowane Polsce w ramach programu „Orka”. W spotkaniu z przedstawicielami obu krajów wzięli wtedy udział dowódca Centrum Operacji Morskich-Dowództwa Komponentu Morskiego wiceadm. Krzysztof Jaworski, dyrektor Departamentu Zwierzchnictwa nad Siłami Zbrojnymi kadm. Jarosław Wypijewski oraz dowódca 3. Flotylli Okrętów kadm. Andrzej Ogrodnik.
Podobne spotkania przedstawicieli branży stoczniowej oraz sił morskich dotyczyły programu "Miecznik" i nie tylko. W lipcu tego roku AMW zawarła porozumienie z Babcock Polska o współpracy w zakresie organizacji praktyk zawodowych.
W ubiegłym miesiącu odbyła się wizyta polskich dziennikarzy, zorganizowana na zaproszenie Hanwha Ocean. Z materiałem jej dotyczącym można zapoznać się tutaj.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów