Gdyńska stocznia dąży do zmiany stereotypu, że praca w tej branży jest typowo "męskie". Obecnie co piąta osoba zatrudniona w zakładzie stoczniowym to kobieta, przy czym dotyczy to obecnych nie tylko w administracji, ale też na halach stoczniowych, gdzie mają świetnie sobie radzić z wyzwaniami, jakie występują w tym trudnym zawodzie.
PGZ Stocznia Wojenna podkreśla, że nie poprzestaje na deklaracjach i aktywnie działa na rzecz zwiększenia udziału kobiet w branży. Oferuje specjalistyczne szkolenia, programy rozwojowe i jasną ścieżkę awansu. Dba również o nie angażując się wraz z partnerami z gdyńskich klubów sportowych w prozdrowotne inicjatywy, takie jak profilaktyka nowotworów piersi. "Jesteśmy przekonani, że różnorodność zespołu przekłada się na innowacyjność i efektywność całej organizacji", podkreśla stocznia w informacji prasowej.
Przykładem postępujących zmian ma być historia Katarzyny Marciniak, która od 25 lat udowadnia, że płeć nie ma znaczenia, gdy w grę wchodzą kompetencje i zaangażowanie. Jako Mistrzyni Utrzymania Ruchu skutecznie zarządza zespołem, łamiąc stereotyp o „typowo męskich” stanowiskach.
Zaangażowanie gdyńskiej stoczni uwidacznia się także poza nią. Beata Koniarska, członkini zarządu PGZ Stocznia Wojenna, aktywnie uczestniczy w kluczowych wydarzeniach takich jak Kongres Kobiet czy Europejskie Forum Nowych Idei, dzieląc się doświadczeniami i promując rolę kobiet w przemyśle.
Poprzez te przykłady PGZ Stocznia Wojenna chce udowodnić, że branża stoczniowa to przestrzeń dla wszystkich utalentowanych osób, niezależnie od płci. Dąży do stworzenia środowiska, w którym liczy się przede wszystkim profesjonalizm i zaangażowanie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów