W Chinach odbyło się wodowanie promu ro-ro Finneco III. To trzecia hybrydowa jednostka produkowana w stoczni w Jiangsu dla Finnlines.
Finneco III został zwodowany dziś, 22 listopada, w China Merchants Jinling Shipyard w Chinach. To trzeci prom ro-ro z serii Finneco, nowoczesnych hybrydowych jednostek. Dzięki nim Finnlines chce rozpocząć wyraźne cięcia w emisji zanieczyszczeń. Statki Finneco są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które zapewnią im bezemisyjną energię podczas wizyt w portach, gdzie będą mogły być ładowane z naziemnego systemu. Jednostki są napędzane niskoemisyjnymi silnikami dwusuwowymi, systemy redukcji emisji, nowoczesny system smarowania powietrzem i panele słoneczne.
Jednostki Finneco mierzą 238 metrów długości, a ich ładowność jest o
prawie 40% większa niż w obecnie eksploatowanych największych promach
ro-ro we flocie Finnlines. Będą kursować po Bałtyku, Morzu Północnym i
na Zatoce Biskajskiej (jedna z linii Finnlines prowadzi z Helsinek do
Bilbao).
Finneco są częścią wartego 500 milionów euro programu
budowy nowych jednostek dla Finnlines. Poza trzema tej klasy promami, w
jego skład wchodzą także dwa ekologiczne promy ro-pax klasy Superstar.
Będą one pływać na trasie Naantali–Långnäs–Kapellskär począwszy od 2023
roku.
– Nasza ambitna strategia rozwoju usług jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie. W ciągu najbliższych kilku lat wprowadzimy do żeglugi łącznie pięć nowych statków, co znacznie zwiększy naszą pojemność ładunkową i pasażerską. Poprawiamy nasze wyniki, jednocześnie zmniejszając wpływ naszej floty na środowisko. Statki hybrydowe będą jednymi z najbardziej innowacyjnych i wydajnych statków na świecie i będą częścią inwestycji w odpowiedzialną i zrównoważoną działalność naszej floty – komentował Emanuele Grimaldi, CEO Finnlines.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów