W Chinach odbyło się wodowanie promu ro-ro Finneco III. To trzecia hybrydowa jednostka produkowana w stoczni w Jiangsu dla Finnlines.
Finneco III został zwodowany dziś, 22 listopada, w China Merchants Jinling Shipyard w Chinach. To trzeci prom ro-ro z serii Finneco, nowoczesnych hybrydowych jednostek. Dzięki nim Finnlines chce rozpocząć wyraźne cięcia w emisji zanieczyszczeń. Statki Finneco są wyposażone w akumulatory litowo-jonowe, które zapewnią im bezemisyjną energię podczas wizyt w portach, gdzie będą mogły być ładowane z naziemnego systemu. Jednostki są napędzane niskoemisyjnymi silnikami dwusuwowymi, systemy redukcji emisji, nowoczesny system smarowania powietrzem i panele słoneczne.
Jednostki Finneco mierzą 238 metrów długości, a ich ładowność jest o
prawie 40% większa niż w obecnie eksploatowanych największych promach
ro-ro we flocie Finnlines. Będą kursować po Bałtyku, Morzu Północnym i
na Zatoce Biskajskiej (jedna z linii Finnlines prowadzi z Helsinek do
Bilbao).
Finneco są częścią wartego 500 milionów euro programu
budowy nowych jednostek dla Finnlines. Poza trzema tej klasy promami, w
jego skład wchodzą także dwa ekologiczne promy ro-pax klasy Superstar.
Będą one pływać na trasie Naantali–Långnäs–Kapellskär począwszy od 2023
roku.
– Nasza ambitna strategia rozwoju usług jest odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie. W ciągu najbliższych kilku lat wprowadzimy do żeglugi łącznie pięć nowych statków, co znacznie zwiększy naszą pojemność ładunkową i pasażerską. Poprawiamy nasze wyniki, jednocześnie zmniejszając wpływ naszej floty na środowisko. Statki hybrydowe będą jednymi z najbardziej innowacyjnych i wydajnych statków na świecie i będą częścią inwestycji w odpowiedzialną i zrównoważoną działalność naszej floty – komentował Emanuele Grimaldi, CEO Finnlines.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth