Norweska firma żeglugowa Havila Kystruten odebrała dostawę Havila Capella, jednego z nowo budowanych statków o napędzie hybrydowym.
Według dostawcy usług zarządzania statkami OSM Maritime, Havila Capella wyruszyła ze stoczni Tersan Yalova w Turcji w kierunku Bergen 9 listopada 2021 roku. Statek rozpocznie rejsy tradycyjną trasą przybrzeżną z Bergen 1 grudnia.
Jednostka jest częścią kontraktu Havila z norweskim Ministerstwem Transportu na budowę czterech przyjaznych środowisku statków, które będą operować na trasie przybrzeżnej Bergen-Kirkenes.
Napęd na LNG i baterie
Havila Capella została zaprojektowana i skonstruowana w celu zapewnienia bezpiecznego, skutecznego, wygodnego, energooszczędnego i przyjaznego dla środowiska transportu, załadunku i rozładunku pasażerów i ładunku. Statek jest zbudowany zgodnie z wymogami i filozofią bezpiecznego powrotu do portu.
Jednostka jest napędzana płynnym gazem ziemnym (LNG) i bateriami. Jest wyposażona w dwa stery strumieniowe z napędem azymutalnym na rufie i dwa dziobowe stery strumieniowe tunelowe.
Hybrydowy układ napędowy ma zapewnić optymalną pracę i elastyczność, zmniejszając w ten sposób zużycie paliwa, emisję, hałas i wibracje podczas przejazdu i manewrowania.
Ponadto pakiety akumulatorów mogą być ładowane z lądowego przyłącza zasilania, a także służyć jako niezależne źródło zasilania dla ewentualnych rejsów „zeroemisyjnych”, m.in. jak w obszarze UNESCO fiordu Geiranger.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth