• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Finnlines – tegoroczne wyniki w górę

jm

10.11.2021 10:54 Źródło: Inf. prasowa

Partnerzy portalu

Finnlines – tegoroczne wyniki w górę - GospodarkaMorska.pl
Fot. Maxim Abramov / Unsplash

Grupa Finnlines opublikowała raport finansowy obejmujący okres od stycznia do września 2021 roku. Wynika z niego, że grupa osiągnęła lepsze wyniki niż w 2020 roku.

Finnlines podaje, że przychody za rzeczony okres wyniosły 425,9 milionów euro, co oznacza 17-procentowy wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2020 roku. Złożyło się na to 583 tysiące przetransportowanych jednostek cargo, 124 tysiące samochodów i 1041 tysięcy ton ładunku nie mieszczącego się w żadnych jednostkach. Grupa przewiozła także 439 tysięcy pasażerów podróżujących zarówno prywatnie, jak i służbowo.

Trend wzrostowy trwał przez cały rok, również w trzeciej kwarcie. W tym czasie na niemal wszystkich trasach wzrosły przewozy ładunków, nawet pomimo problemów, z jakimi korzystała branża motoryzacyjna. Finnlines skorzystał jednak z faktu posiadania statków różnej wielkości, dzięki czemu mógł przenosić jednostki z mniej popularnych tras na te, gdzie zapotrzebowanie było większe. Grupa dodaje, że wraz z łagodzeniem obostrzeń pandemicznych ponownie wzrosła liczba podróży rekreacyjnych, choć wciąż pozostała poniżej normalnego poziomu. Finnlines twierdzi, że skorzystał także na problemach z transportem kontenerowym – wiele firm nie mogąc skorzystać z kontenerów, zdecydowało się na transport za pomocą statków ro-ro.

Finnlines podał także, że w obliczu kolejnych regulacji zmierzających do dekarbonizacji żeglugi, planuje nowe inwestycje. „Aby osiągnąć ambitny cel, jakim jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla, konieczne może być zmodyfikowanie istniejących statków za pomocą nowych zbiorników i silników, tak aby mogły być zasilane nowymi rodzajami paliwa. Jednak przy obecnym tempie produkcji paliwa zeroemisyjne nie są dostępne na rynku na skalę wymaganą dla globalnej floty. Obecnie Finnlines koncentruje się na nowej technologii akumulatorów, hydrodynamicznej konstrukcji statków, systemach smarowania powietrzem i panelach słonecznych w swoich nowych konstrukcjach. Kilka istniejących statków zostanie przystosowanych do korzystania z energii lądowej, jeśli będzie to możliwe. Ponadto badane jest stopniowe przechodzenie na bezwęglowe i odnawialne paliwa” – podała grupa w komunikacie.

Dodatkowo, jak poinformowano, w trakcie budowy są trzy hybrydowe promy ro-ro oraz dwa supernowoczesne statki ro-pax.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.