Przystosowanie terminalu promowego do obsługi transportu intermodalnego, czyli korzystającego z różnych środków transportu – takie jest zadanie prac modernizacyjnych na terminalu promowym w Świnoujściu.
Prace w terminalu postępują już od dwóch lat. Jak donosi inwestor, czyli Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście, nie ma już dawnych magazynów, rampy przeładunkowej i wyposażenia nabrzeży nr 5 i 6, a także nawierzchni i podbudowy starych parkingów i umocnienia dna na długości 300 metrów.
Powstanie jednak nowe nabrzeże – rozpoczęła się już jego konstrukcja. Osadzono w tym celu 1050 metalowych pali. Trwają prace nad płytą nabrzeża, między innymi elektroenergetyczne i teletechniczne.
Gotowe są już także elementy nowej rampy przeładunkowej i estakady. Jej stalowa konstrukcja nad dworcem kolejowym w Świnoujściu jest wyposażana. Przygotowane są także plac postojowy dla 170 ciężarówek i plac konieczny do obsługi ładunków intermodalnych. Jak podaje Zarząd, postępują prace drogowe, ale również dotyczące torów kolejowych. Rękaw pasażerski ma zostać osadzony jeszcze w tym roku.
Inwestycja nie obejmuje wyłącznie prac budowlanych. W jej ramach Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście dokona także niezbędnych zakupów specjalistycznego sprzętu: wozów kontenerowych, ciągników siodłowych, tabletów przemysłowych, radiotelefonów i wyposażonych platform kontenerowych.
Cała inwestycja powinna dobiec końca w przyszłym roku. Finalnym efektem będzie połączenie stanowisk promowych nr 5 i 6 w jedno, o linii cumowniczej o długości 294 metrów. Koszt inwestycji to 185 milionów złotych. Finansowany jest przy udziale funduszy unijnych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania