gm
Firma Proteh Glassdeep poinformowała o podpisaniu umowy z biurem projektowym StoGda Ship Design & Engineering. Na jej mocy firmy będą współpracować przy projekcie pierwszej pływającej willi z podwodnym apartamentem.
W tym innowacyjnym projekcie, powstającym z myślą o regionie Zatoki Perskiej, wykorzystane zostaną podwodne okna, opracowane i wdrożone przez Proteh Glassdeep. Dzięki nim mieszkańcy pływającej willi będą mogli cieszyć się możliwością obserwowania podwodnej fauny i flory ze specjalnego podwodnego apartamentu.
Firma wyraziła także nadzieję, że będzie mogła świętować wprowadzenie pierwszej jednostki do eksploatacji w przyszłym roku.
PROTEH GlassDeep jest start-upem, który został założony w 2016 roku w celu prowadzenia prac badawczo-rozwojowych nad wynalazkiem „wkład do okien obiektów podwodnych” , opracowanym i opatentowanym przez właścicieli firmy PROTEH. Marka GlassDeep® jest chronionym znakiem towarowym i ma zrewolucjonizować rynek okien stosowanych w obiektach podwodnych, zarówno pływających jak i stacjonarnych, zastępując obecnie stosowane miękkie szkło akrylowe dużo twardszym, a tym samym odpornym na zarysowania szkłem mineralnym.
Autorzy wynalazku GlassDeep wykorzystali wieloletnie doświadczenie które zdobyli opracowując i wdrażając na skalę przemysłową technologię wielokrzywiznowego gięcia szła GlassWave.
Od marca 2017 udziałowcem PROTEH GlassDeep jest stocznia SAFE CO. LTD. Sp. z o.o. która swym międzynarodowym doświadczeniem w budowie obiektów pływających gwarantuje powodzenie wdrożenia wynalazku. Spółka od marca 2021 roku dysponuje Certyfikatem ISO 9001:2015 przyznanym przez DNV, w zakresie testowania okien podwodnych na specjalnym, przeznaczonym do tego stanowisku badawczym.
StoGda Ship Design & Engineering to znane biuro projektowe, które na rynku obecne jest od 1997 roku. Świadczy usługi projektowe i doradcze w zakresie budownictwa okrętowego, offshore, konstrukcji stalowych oraz systemów rurociągów przemysłowych. Jest autorem wielu spektakularnych projektów, między innymi statków do instalacji morskich turbin wiatrowych oraz innowacyjnych promów.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Do sił morskich USA przekazano kolejny okręt podwodny typu Virginia. USS Massachusetts coraz bliżej służby
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli