Marek Nowak
Rada Nadzorcza odwołała Przemysława Marchlewicza ze składu zarządu Grupy Lotos S.A. Pełnił on funkcję wiceprezesa zarządu ds. korporacyjnych zalewdwie od połowy maja. Na spotkaniu z pracownikami odbyła się także dyskusja o tak zwanym „czarnym wtorku”, czyli zwolnieniu jednego dnia kilkunastu pracowników z wieloletnim stażem. Jeden z członków zarządu miał na nim zażartować, że to przedstawiciele zarządu firmy są dziś mniej pewni swoich stanowisk niż przeciętny pracownik.
Obowiązki prezesa Grupy LOTOS pełni obecnie Marcine Jastrzębski, który na spotkaniu z pracownikami, w tym przedstawicielami wszystkich liczących się central związkowych (także ze spółek zależnych, takich jak Lotos Petrobaltic czy Lotos Terminale), miał przekonywać, że nie ma mowy o żadnej czystce, a zwolnienia wśród pracowników dotyczą po prostu osób, które nie wykonywały poleceń przełożonych. Przedstawiciele strony społecznej nawiązywali jednak do atmosfery zagrożenia wśród pracowników i chcieli wiedzieć czy to prawda, że przygotowana została lista osób przeznaczonych do zwolnienia. Zarząd Lotosu zaprzeczył.
Nie jest jednak tajemnicą, że także wielu dyrektorów z pionu handlu ma dziś status "pełniących obowiązki", a brak stabilizacji zatrudnienia jest tu coraz bardziej odczuwalny, co szczególnie niepokoi w sytuacji gdy spółka ma dziś (15.12) zaprezentować informacje dotyczące strategii na lata 2017-2022.
Grupa Lotos SA to jedno z największych przedsiębiorstw w kraju. Skarb Państwa ma w niej 53,19%. udziałów, ING OFE posiada 6,35%, a pozostałe akcje są rozproszone. W spółkach Skarbu Państwa (Grupie Lotos, PKN ORLEN, KGHM Polska Miedź, Grupie Azoty oraz Polskiej Grupie Zbrojeniowej) wciąż prowadzi kontrolę Centralne Biuro Antykorupcyjne. Obejmuje ona okres od 1 grudnia 2015 roku. CBA sprawdza sygnały o nieprawidłowościach, jakie wpływały do Biura. Funkcjonariusze badają umowy i wydatki spółek na usługi z zakresu public relations, marketingowe, reklamowe, na usługi doradcze i inne o podobnym charakterze. Analizie, oprócz zakresu samych umów, została poddana dokumentacja wykonawcza i rozliczeniowa.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii