jk
Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo przewiduje, że w tym roku z norweskich złóż wydobędzie 571 tys. ton ropy naftowej i 0,5 mld metrów sześciennych gazu ziemnego, co stanowi ok. 15 proc. wydobycia całej grupy - poinformowało PGNiG w czwartkowym komunikacie.
"Spółka prowadzi rozmowy mające na celu pozyskanie kolejnych obszarów koncesyjnych, tak aby w 2022 r. osiągnąć wielkość wydobycia na Norweskim Szelfie Kontynentalnym na poziomie co najmniej 2,5 mld m sześciennych gazu rocznie" - dodano w komunikacie.
"W ciągu ostatniej dekady pozyskaliśmy kilkanaście koncesji na poszukiwanie i wydobycie ropy naftowej i gazu ziemnego. Nasze udziały obejmują pięć złóż produkcyjnych i dwa będące w fazie zagospodarowania. Mamy bardzo dobre relacje z partnerami operującymi wraz z nami na koncesjach. W przypadku dwóch koncesji jesteśmy nie tylko udziałowcem, ale i operatorem" – powiedział, cytowany w komunikacie, Marek Woszczyk, dyrektor generalny PGNiG Upstream Norway.
Norweski Szelf Kontynentalny jest jednym z priorytetów inwestycyjnych określonych w Strategii Grupy Kapitałowej PGNiG na lata 2017-2022.
Spółka przypomniała, że rozpoczęła działalność w Norwegii w 2007 r., po nabyciu od ExxonMobil udziałów w złożu Skarv. Uruchomienie wydobycia nastąpiło w 2012 r. Obecnie zaangażowanie PGNiG na Norweskim Szelfie Kontynentalnym obejmuje 18 koncesji poszukiwawczo-wydobywczych na Morzu Północnym, Norweskim i Barentsa. Grupa posiada udziały w pięciu złożach produkujących ropę i gaz (Skarv, Vilje, Morvin, Vale, Gina Krog), a wielkość jej zasobów wydobywalnych w Norwegii to 78 mln boe (baryłki przeliczeniowej ropy naftowej). Spółka ma też udziały w dwóch złożach będących w fazie zagospodarowania – Snadd i Storklakken.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii