jk
W Chinach oficjalnie rozpoczęła się budowa nowych jednostek ro-ro dla firmy DFDS. Pierwsze z nich mają wejść do eksploatacji w 2019 r.
W poniedziałek w stoczni Jinling miało miejsce uroczyste cięcie blach pod budowę pierwszej z czterech nowych jednostek ro-ro, które będą służyć przewoźnikowi do wykonywania połączeń na Morzu Północnym. W ten sposób, w atmosferze święta, zainaugurowano start budowy nowych statków. Chińskie zakłady Jinling będą odpowiedzialne za zbudowanie czterech siostrzanych jednostek.
W uroczystości wziął udział reprezentujący firmę DFDS Jens Baltsersen, który wygłosił przemówienie, po którym nacisnął przycisk uruchamiający maszynę do cięcia blach.
Pierwsze dwa statki ro-ro DFDS zamówiło rok temu. W podpisanym wówczas kontrakcie znalazła się opcja uprawniająca armatora do rozszerzenia zamówienia o dwie kolejne jednostki. DFDS zdecydowało się skorzystać z tej opcji. Na mocy decyzji podjętej przez przewoźnika w połowie tego roku zamówienie zostało rozszerzone do czterech statków.
Każdy z nowoczesnych promów, które budowane są w Chinach, będzie miał 235 metrów długości. Statki będą dysponowały linią ładunkową o długości 6700 metrów każda. To pozwoli każdej z nich pomieścić na pokładzie do 450 naczep. Jak już wcześniej informował operator, każdy z nowych statków będzie jednocześnie największą jednostką ro-ro, jaka kiedykolwiek znajdowała się w jego flocie.
Pierwsza z nowych jednostek ma się pojawić we flocie armatora z początkiem 2019 r. Kolejne będą dostarczane sukcesywnie do 2020 r.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek