pc
Aqua Tromøy już na wodzie. W niedzielę w stoczni CRIST w Gdyni odbyło się wodowanie, a następnie wydokowanie nowoczesnego statku do przewozu ryb. W pełni wyposażona jednostka trafi do norweskiego klienta Artic Shipping AS.
Kontrakt na budowę nowoczesnego statku typu multipurpose live fish carrier stocznia CRIST zdobyła w październiku 2016 r. Jednostka o stoczniowym numerze budowy NB 75 SC 75/1 ma 76,90 m długości, 15 m szerokości oraz 8 m wysokości bocznej. Ten nowoczesny, zautomatyzowany i wielozadaniowy statek autorstwa norweskiego biura projektowego Seacon AS zostanie wyposażony w napęd dieslowo-elektryczny. Na jego pokładzie przewidziano dwie ładownie na ryby o łącznej pojemności 3 000 m3. Jednostka powstaje pod nadzorem międzynarodowego towarzystwa klasyfikacyjnego DNV GL. Obecnie trwa jej wyposażanie.
Aqua Tromøy z 10-osobową załogą na pokładzie zostanie przeznaczony do przewozu ryb z farm morskich na Atlantyku i Morzu Północnym do przetwórni na lądzie. Operatorem jednostki będzie DESS Aquaculture Shipping.
W marcu ubiegłego roku stocznia CRIST zdobyła kontrakt na drugi taki sam statek. Jednostka o numerze budowy NB SC 75/2 i nazwie Aqua Kvaløy ma zostać przekazana w połowie tego roku.
CRIST jest obecnie jedną z największych polskich stoczni. W trakcie dwudziestoośmioletniej działalności osiągnęła pozycję jednego z czołowych producentów wyspecjalizowanego sprzętu stoczniowego oraz jednostek pływających dla największych światowych odbiorców. Stocznia koncentruje swój rozwój wokół budowy specjalistycznych statków i konstrukcji dla przemysłu morskiego.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej