• <
Famor_1100x200_2022

W Baltic Engineering zakończono remont statku badawczego r/v Baltica (foto, wideo)

ew

23.04.2020 12:42 Źródło: własne
Strona główna Przemysł Stoczniowy, Stocznie, Statki W Baltic Engineering zakończono remont statku badawczego r/v Baltica (foto, wideo)

Partnerzy portalu

W Baltic Engineering zakończono remont statku badawczego r/v Baltica (foto, wideo) - GospodarkaMorska.pl

Mimo epidemii koronawirusa, intensywne prace w stoczni remontowej Baltic Engineering odbywają się bez zakłóceń. W czwartek (23.04), odbyło się wydokowanie statku badawczego r/v Baltica należącego do Morskiego Instytutu Rybackiego. W ramach remontu, na jednostce wykonano pełen zakres konserwacji.

"Udało nam się, mimo obowiązującego w kraju stanu zagrożenia epidemicznego, wykonać remont zgodnie z umową. Prace trwały niecałe trzy tygodnie. Wykonaliśmy pełen zakres konserwacji statku: prace elektryczne przy agregacie, naprawę steru, odświeżenie. Ciężko znaleźć element który nie został podczas tego postoju pomalowany" - mówi Łukasz Wenta, kierownik remontu w Baltic Engineering.

W czwartek, 23 kwietnia, odbył się ostatni etap remontu czyli wydokowanie jednostki. Statek został zanurzony do głębokości 4 metrów przy nabrzeżu Drewnica. Następnie, dokonano przeglądu i sprawdzenia bezpieczeństwa wszystkich urządzeń burtowych. Ostatnią fazą operacji było wyjście r/v Baltica z doku.

Jak przyznaje Wenta: "Mamy nadzieję, że remont tej jednostki był zalążkiem dalszej współpracy z Morskim Instytutem Rybackim. Mimo epidemii, w Baltic Engineering trwają intensywne prace. W poniedziałek zaczynamy remont szalandy, na początku maja spodziewamy się barki wraz z pchaczem. Armatorzy juz rezerwują terminy na przyszły rok".

Epidemia koronawirusa spowodowała wprowadzenie szeregu obostrzeń i zabezpieczeń. "Przede wszystkim stawiamy na bezpieczeństwo. Każdy z pracowników chodzi w masce, wymagamy utrzymywania zalecanych odległości, regularnie badamy temperaturę" - dodaje Wenta.   

Baltic Engineering specjalizuje się w remontach środków transportu morskiego, obiektów i urządzeń przemysłowych. W stoczni wykonywane są także prace regeneracyjne uszkodzonych bądź odkształconych elementów urządzeń, przy wykorzystaniu materiałów chemoutwardzalnych i metod spawalniczych. Baltic Engineering posiada własne nabrzeże remontowe i hale serwisowe w Gdańsku. Dysponuje także dokiem pływającym, który był wykorzystany w dzisiejszej operacji. Jest on zacumowany przy nabrzeżu Drewnica. Jego całkowita długość wynosi 68 m, a szerokość wewnętrzna liczy 11,9 m. Dok  może podnosić statki o nośności do 1200 ton. Ponadto, wyposażony jest w cztery dźwigi wytrzymujące obciążenie do 1 tony.

Właścicielami statku badawczego, którego remont zakończył się dziś w Baltic Engineering są: Morski Instytut Rybacki – Państwowy Instytut Badawczy (MIR-PIB) oraz Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej – Oddział Morski w Gdyni. Armatorem statku jest MIR-PIB. Do głównych zadań r/v “Baltica” należą: badania oceanograficzne i biologiczno-rybackie na Bałtyku (prowadzone w celu określenia możliwości połowów oraz uwarunkowań ekologicznych mających wpływ na stan zasobów), badania nad funkcjonowaniem ekosystemu Bałtyku (prowadzone w ramach projektów międzynarodowych pod patronatem ICES, współpracy bilateralnej z państwami bałtyckimi oraz projektów finansowanych przez Komitet Badań Naukowych) oraz badania środowiska Morza Bałtyckiego w ramach programów krajowych i zobowiązań międzynarodowych zwłaszcza dotyczące oceanografii, atmosfery nadmorskiej, substancji radioaktywnych i zanieczyszczeń – zobowiązania wobec Komisji Helsińskiej HELCOM – BMP, EGAP, MORS oraz zbiór danych dla Krajowej Służby Oceanograficznej.

 

R/V Baltica w liczbach:


Długość całkowita: 41, m
Długość między pionami: 35,5 m
Szerokość: 9,0 m
Wysokość do pokładu głównego: 4,5 m
Zanurzenie: 3,5 / 4,45 m
Pojemność: 614 BRT
Nośność: 242 t
Prędkość: 11,5 węzła
Pojemność ładowni: 130 m3
Autonomiczność pływania: 30 dni
Silnik główny: prod. H. Cegielski typ 8S20D; 1040 kW; (900 obr./min.)
Agregat pomocniczy: Caterpillar 160 kVA
Śruba nastawna o średnicy: 2,7 m
Ster strumieniowy:  typ S 1.0 – 150
Port macierzysty:  Gdynia
Rejsy rybackie: 13 osób / 9 osób
Rejsy oceanograficzne: 11 osób / 11 osób
 

Partnerzy portalu

aste_580x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.