ew
Naftoserwis z Grupy PERN dostarczy Gaz-System, operatorowi gazociągów, tłoki czyszczące magistrale przesyłowe. Spółka wygrała przetarg na tego rodzaju zamówienie. Naftoserwis specjalizuje się też w diagnozowaniu stanu rurociągów tzw. tłokami inteligentnymi z wykorzystaniem ultradźwięków.
"Naftoserwis zwyciężył w organizowanym przez Gaz-System postępowaniu przetargowym na dostawę tłoków czyszczących DN 500 i DN 700 oraz osprzętu dodatkowego" - poinformowała spółka. Oceniła, że realizacja zamówienia dla Gaz System, to "znakomita możliwość" wykorzystania w branży gazowej jej kompetencji w obszarze konstruowania tłoków inteligentnych.
Informując w komunikacie o wygranej w przetargu, Naftoserwis wspomniał jednocześnie, że "aktualnie świadczy na rzecz Gaz-System również usługi wsparcia technicznego prac eksploatacyjnych".
Jak podkreśliło biuro prasowe PERN, czyli spółki, do której grupy kapitałowej należy Naftoswerwis, "regularne czyszczenia rurociągów są jednym w ważniejszych elementów efektywnego utrzymania infrastruktury przesyłowej". "W rurociągach mogą osiadać nieczystości transportowane wraz z medium, w tym różnego rodzaju osady. Do czyszczenia rurociągów dalekosiężnych transportu zarówno ropy, jak i gazu wykorzystuje się specjalne tłoki, które poruszając się wraz z medium wypychają nieczystości z rurociągu - wyjaśnił PERN, odpowiadając na pytania PAP.
Odnosząc się do zamówienia, jakie zrealizuje Naftoserwis, spółka zaznaczyła, że "tłoki czyszczące dla Gaz-Systemu będą autorskim rozwiązaniem Naftoserwisu". Zastrzegła jednocześnie, iż dane dotyczące wartości umowy objęte są klauzulą poufności.
Naftoserwis to specjalistyczny podmiot, który z końcem 2018 r. przejął CDRiA - inną spółkę serwisową z grupy PERN, wykonującą badania stanu technicznego rurociągów, głównie ropy naftowej. Obecnie Naftoserwis kontynuuje działalność CDRiA, polegającą na badaniu stanu technicznego rurociągów, głównie ropy naftowej przy użyciu własnych urządzeń - tłoków diagnostycznych, które przemieszczają się wewnątrz magistrali, dostarczając kompleksowych danych np. o grubości ich ścianek i korozji.
Wcześniej badania takie CDRiA wykonała m.in. na terenie Czech, Niemiec, Rumunii, a także w Ekwadorze, w trudno dostępnym regionie Andów, dla tamtejszej kompanii EP Petroecuador.
Naftoserwis świadczy także usługi serwisowe w bazach paliw, zapewniając ciągłą sprawność techniczną i eksploatacyjną instalacji i urządzeń. Spółka ma 10 zakładów serwisowych na terenie całej Polski. Współpracuje także z największymi operatorami w branży paliwowej. W 2019 r. Naftoserwis wprowadził do swej oferty usług wykrywanie pęknięć rurociągów za pomocą inteligentnych tłoków ultradźwiękowych, a także czyszczenia zbiorników na ropę naftową - wcześniej spółka świadczyła usługi czyszczenia jedynie zbiorników na paliwa.
W 2019 r. Naftoserwis został członkiem Pigging Products and Services Association (PPSA), międzynarodowej organizacji branżowej, zajmującej się diagnostyką rurociągów. PPSA powstała w 1990 r. i obecnie zrzesza ponad 120 członków z ponad 20 krajów. Organizuje m.in. konferencje, seminaria i szkolenia, dostarczając w ten sposób aktualne informacje na temat najnowszych technologii i usług dla operatorów rurociągów i podmiotów powiązanych z tą branżą.
W lutym tego roku PERN informował, iż Naftoserwis oraz amerykańska firma Q-Inline zakończyły badania stanu rurociągów paliwowych na Tajwanie. Spółka podawała wówczas, iż były to pierwsze takie prace polskiej firmy z wykorzystaniem tłoków inteligentnych obejmujące magistrale należące do CPC Corporation Taiwan.
PERN, do którego grupy kapitałowej należy Naftoserwis, to podmiot strategiczny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski, odpowiadający za tłoczenie rurociągami ropy naftowej, w tym do rafinerii krajowych: PKN Orlen w Płocku i Grupy Lotos w Gdańsku, a także do dwóch rafinerii w Niemczech oraz za magazynowanie, zarówno surowca, jak i paliw płynnych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii