jk
Lindblad Expeditions Holdings, światowy lider rejsów ekspedycyjnych, ogłosił, że podpisał umowę z norweską stocznią Ulstein na budowę nowoczesnego polarnego statku ekspedycyjnego.
Nowy statek zostanie zbudowany w Ulsteinvik w Norwegii i ma zostać dostarczony w pierwszym kwartale 2020 r. Kontrakt przewiduje możliwość dostarczenia dwóch dodatkowych statków w kolejnych latach.
Projektanci jednostki skupili się na bezpieczeństwie i komforcie podróżujących, a także na wprowadzeniu innowacyjnych rozwiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju w celu zmniejszenia negatywnego wpływu na środowisko. Podstawową cechą jednostki jest unikalny kształt kadłuba - X-BOW. Dzięki czemu zużyje on mniej energii, a podczas wchodzenia w falę utrzyma odpowiednią pozycję.
Jednostka będzie wyposażona w 69 kabin i apartamentów, a także 12 pojedynczych kabin. Na jej pokładzie znajdzie się spa, centrum fitness, gabinety zabiegowe, sauna, strefa relaksacyjna i sala do jogi, a także jacuzzi czy restauracja z widokiem na okolicę i odkryty bar.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek