Wizyta przedstawicieli Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta Szczecin w Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia była okazją do zapoznania się z sytuacją spółki po restrukturyzacji i planami rozwoju firmy.
W ubiegłym roku firma, która powstała z połączenia remontówek w Szczecinie i Świnoujściu, przeszła głęboką restrukturyzację.
Już po połączeniu Morska Stocznia Remontowa Gryfia zatrudniała ponad 940 osób. W tym roku, po przekształceniach zatrudnionych w Gryfii jest 516 osób. Firmy kooperujące z remontówką zatrudniają kolejnych 350 osób. Pracownicy księgowości, kadr oraz informatycy przeszli do utworzonej w ubiegłym roku spółki MARS Systems. Dział obróbki skrawaniem wraz z pracownikami przejęła spółka Dynpap. Do spółki Baltic Servis przeszli pracownicy Służby Utrzymania Ruchu.
- Osoby, które zmieniły zakład mają zapewnioną pracę i perspektywę rozwoju zawodowego - zapewniała radnych prezes spółki Hanna Hanć.
Już teraz ze wstępnych wyliczeń wynika, iż wspomniane zmiany obniżyły znacząco koszty pracy - z 46 mln zł do 31 mln zł. Tym samym wpływając na rentowność i stabilizację finansową spółki. O poprawie kondycji spółki świadczy też portfel zamówień na najbliższe kilka miesięcy oraz pełne doki i nabrzeża.
Hanna Hanć przypomniała o inwestycjach na wyspie, podkreślając znaczenie Funduszu MARS.
- Koordynacja nowych inwestycji, takich jak budowa fabryki Bilfinger Mars Offshore, czy Mostu Brdowskiego są możliwe dzięki wsparciu Funduszu, który jest właścicielem podmiotów realizujących te przedsięwzięcia - powiedziała.
Warto dodać, że most, łączący wyspę z lądem, będzie miał także pozytywny wpływ na finanse spółki. Wyeliminuje bowiem kosztowną przeprawę. Dzięki temu Gryfia będzie miała do zagospodarowania około trzy miliony złotych.
Prezes Hanć wykorzystała też wizytę radnych, by zasygnalizować potrzebę skomunikowania wyspy już po wybudowaniu mostu. Tylko do remon-tówki trzeba będzie dowieźć kilkaset osób dziennie. A przecież za kilka miesięcy ruszyć ma fabryka elementów morskich siłowni wiatrowych.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii