Energomontaż-Północ Gdynia realizuje zlecenie budowy czterech pali kotwiących (pile anchors). Konstrukcje przeznaczone są na pole Hebron, położone na południowy wschód od Nowej Fundlandii.
W ramach zlecenia EPG wykona cztery konstrukcje o średnicy 1,7 m i długości 16 m, które posłużą do zakotwiczenia w dnie morskim konstrukcji dwóch turretów, które wcześniej również zostały wykonane w EPG. Konstrukcja pali kotwiących jest bardzo zbliżona do tej, jaką w ostatnim czasie Energomontaż-Północ Gdynia wykonał na pole Greater Stella.
Pole wydobywcze Hebron zostało odkryte w 1980 r., szacuje się, że jest zdolne, by produkować ponad 700 milionów baryłek ropy. Pierwsze wydobycie ropy z tego złoża planowane jest na rok 2017. Na polu zostanie umieszczona platforma grawitacyjna (GBS), której struktura będzie zaprojektowana tak, by była odporna na działanie gór lodowych.
Już samo pozyskanie tych zleceń to dla EPG duży sukces, gdyż projekt Hebron położony jest na wodach kanadyjskich, gdzie obowiązują przepisy local content, które określają poziom zaangażowania rodzimych dostawców, co utrudnia producentom europejskim udział w projekcie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii