14 kwietnia Morską Stocznię remontową Gryfia odwiedzili przedstawiciele Komisji ds. Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej Rady Miasta Szczecina. Celem wizyty radnych było zapoznanie się z bieżącą sytuacją stoczni, a także z planami rozwojowymi zarządu spółki. Z ust radnych często padało pytanie o to, co władze samorządowe Szczecina mogą zrobić dla MSR Gryfii.
- Jednym z istotnych elementów funkcjonowania Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia są relacje z władzami samorządowymi – powiedziała Hanna Hanć, prezes zarządu stoczni. Przemysł stoczniowy od zawsze był bardzo istotny dla Szczecina i całego regionu, dlatego, nawiązując do tej tradycji, chcemy aktywnie uczestniczyć w realizacji planów miasta – dodała.
Dla MSR Gryfii kluczowe znaczenie ma w tej chwili zagospodarowanie infrastruktury miejskiej w najbliższym otoczeniu stoczni. Już niebawem zostanie ukończona budowa Mostu Brdowskiego, który otworzy dostęp na wyspę i umożliwi skomunikowanie jej z lądową częścią miasta za pomocą linii komunikacji publicznej.
Uruchomienie linii komunikacji miejskiej na teren wyspy Ostrów Brdowski jest bardzo istotne zarówno dla obecnych pracowników stoczni i jej kooperantów, jak również dla przyszłych pracowników fabryki Bilfinger Mars Offshore, a także dla innych inwestorów, którzy mogą rozpocząć działalność w tym rejonie – powiedziała Hanna Hanć. Włączenie wyspy w sieć komunikacji miejskiej, po zakończeniu budowy Mostu Brdowskiego, może przełożyć się na dalszy wzrost atrakcyjności tych terenów w oczach potencjalnych inwestorów.
Przedstawiciele Komisji Rozwoju, Promocji i Gospodarki Morskiej zadeklarowali gotowość współpracy w kwestii włączenia wyspy w system transportu publicznego i zagospodarowania terenów w otoczeniu Mostu Brdowskiego. Radni pytali także o kondycję stoczni oraz perspektywy rozwoju.
MSR Gryfia ma za sobą gruntowną restrukturyzację. W nowej strukturze MSR Gryfia ma perspektywy rozwoju, co potwierdza wypełniony portfel zamówień na najbliższych kilka miesięcy oraz pełne doki i nabrzeża. Rozwój MSR Gryfii, a także koordynacja nowych inwestycji, takich jak budowa fabryki Bilfinger Mars Offshore czy Mostu Brdowskiego są możliwe dzięki wsparciu Funduszu MARS, który jest właścicielem podmiotów realizujących te przedsięwzięcia – powiedziała Hanna Hanć.
Radni zapytali także, w jaki sposób MSR Gryfia postrzega współpracę z otoczeniem biznesowym i innymi firmami tej samej branży działającymi w Szczecinie. W jego ocenie MSR Gryfia mogłaby stać się liderem przemian w tej branży.
- Współpraca z otoczeniem lokalnym jest dla mnie bardzo istotna - powiedziała Hanna Hanć. – Pomorze Zachodnie od zawsze miało swój duży udział w tworzeniu przemysłu stoczniowego i okrętowego w Polsce, ale musimy pamiętać o tym, iż nie działamy samotnie. Myślę, że kluczem do rozwoju naszego regionu jest współpraca działających tu podmiotów. W ten sposób możemy kształtować nasz wizerunek na zewnątrz i budować przewagę w relacjach z otoczeniem rynkowym.
Rishi Sunak podkreśla, że Wielka Brytania będzie zwalczać przestępców przewożących imigrantów
Warunki klimatyczne i zagrożenie tras morskich zmartwieniem Włochów. Chodzi o wzrost cen... kawy
Morskie farmy wiatrowe Bałtyk z nową identyfikacją wizualną i serwisem internetowym
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)