• <
kongsberg_mega_2020

Stępka pod budowę czwartego promu dla BC Ferries w Remontowa Shipbuilding SA

Strona główna Stocznie, offshore Stępka pod budowę czwartego promu dla BC Ferries w Remontowa Shipbuilding SA
Stępka pod budowę czwartego promu dla BC Ferries w Remontowa Shipbuilding SA - GospodarkaMorska.pl

ew/Remontowa Shipbuilding SA

26.03.2020 Źródło: własne

Dzisiaj, tj. 26 marca br. stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy „Salish”, napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa, wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.

Budowa promu przebiega w imponująco szybkim tempie – kontrakt uprawomocnił się dopiero 20 grudnia ubiegłego roku, a już na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, rozpoczynające budowę jednostki. Wodowanie zostało zaplanowane na połowę listopada tego roku i będzie przebiegało tak, jak w przypadku poprzednich jednostek, czyli poprzez przesunięcie z płyty montażowej na dok, a następnie wydokowaniu jej.

Kolejna jednostka klasy „Salish” będzie budowana według takiego samego projektu i ma być przekazana przez stocznię w 2021 roku. Zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.

To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).

Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä.

Zakres dostaw Wärtsilä obejmuje trzy silniki dwupaliwowe Wärtsilä 20DF, pracujące na paliwie LNG, system magazynowania, podawania i kontroli paliwa Wärtsilä LNGPac oraz Wärtsilä Low Loss Concept (LLC). LLC to system dystrybucji energii, który zapewnia wyższą sprawność, mniejszą masę i objętość. Dostawa urządzeń do stoczni planowana jest na trzeci kwartał tego roku.

Współpraca stoczni Remontowa Shipbuilding SA z kanadyjskim operatorem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych przez stocznię w latach 2016-2017 (Salish Raven – w kwietniu 2017, Salish Eagle – w lutym 2017 i Salish Orca – w listopadzie 2016 r.). Były to pierwsze we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jednymi z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.

Źródło:
własne
 Ropa brent 45,25 $ baryłka  -0,20% 17:36
 Cyna 17960,00 $ tona 0,39% 5 sie
 Cynk 2370,00 $ tona 2,86% 5 sie
 Aluminium 1739,00 $ tona 1,76% 5 sie
 Pallad 2250,85 $ uncja  0,90% 17:36
 Platyna 996,65 $ uncja  0,32% 17:36
 Srebro 28,10 $ uncja  3,77% 17:36
 Złoto 2054,20 $ uncja  0,69% 17:36

Dziękujemy za wysłane grafiki.