ew/Remontowa Shipbuilding SA
Dzisiaj, tj. 26 marca br. stoczni Remontowa Shipbuilding SA z grupy kapitałowej Remontowa Holding położono stępkę pod budowę czwartego promu klasy „Salish”, napędzanego skroplonym gazem ziemnym (LNG) dla armatora BC Ferries. W związku z pandemią koronawirusa, wydarzenie to miało charakter techniczny i odbyło się bez przedstawicieli ze strony armatora.
Budowa promu przebiega w imponująco szybkim tempie – kontrakt uprawomocnił się dopiero 20 grudnia ubiegłego roku, a już na początku lutego br. odbyło się palenie pierwszych blach, rozpoczynające budowę jednostki. Wodowanie zostało zaplanowane na połowę listopada tego roku i będzie przebiegało tak, jak w przypadku poprzednich jednostek, czyli poprzez przesunięcie z płyty montażowej na dok, a następnie wydokowaniu jej.
Kolejna jednostka klasy „Salish” będzie budowana według takiego samego projektu i ma być przekazana przez stocznię w 2021 roku. Zastąpi prom Mayne Queen i będzie obsługiwać, wspólnie z Queen of Cumberland linię Swartz Bay – Southern Gulf Islands w prowincji Kolumbia Brytyjska w zachodniej Kanadzie.
To duże w swojej klasie (dł. 107 m, pojemność 138 pojazdów oraz 600 pasażerów), zawierające innowacyjne rozwiązania techniczne, przyjazne środowisku dwustronne promy pasażersko-samochodowe z silnikami dwupaliwowymi (dual fuel) – z możliwością zasilania tradycyjnym paliwem dieslowskim, ale zasadniczo przeznaczonymi do spalania gazu ziemnego (przechowywanego w postaci gazu skroplonego – LNG).
Zintegrowany system napędowy składający się z silników dwupaliwowych i elektrycznego systemu napędowego dostarczy Wärtsilä.
Zakres dostaw Wärtsilä obejmuje trzy silniki dwupaliwowe Wärtsilä 20DF, pracujące na paliwie LNG, system magazynowania, podawania i kontroli paliwa Wärtsilä LNGPac oraz Wärtsilä Low Loss Concept (LLC). LLC to system dystrybucji energii, który zapewnia wyższą sprawność, mniejszą masę i objętość. Dostawa urządzeń do stoczni planowana jest na trzeci kwartał tego roku.
Współpraca stoczni Remontowa Shipbuilding SA z kanadyjskim operatorem BC Ferries rozpoczęła się przed pięcioma laty podpisaniem kontraktu na budowę trzech dwustronnych promów pasażersko-samochodowych przekazanych przez stocznię w latach 2016-2017 (Salish Raven – w kwietniu 2017, Salish Eagle – w lutym 2017 i Salish Orca – w listopadzie 2016 r.). Były to pierwsze we flocie BC Ferries z napędem na LNG i jednymi z pierwszych z tego typu paliwem w Ameryce Północnej. Dzięki innowacyjnemu napędowi statki te emitują do 25 proc. dwutlenku węgla, ponad 85 proc. tlenków siarki, 50 proc. tlenków azotu i 99 proc. cząstek stałych mniej w porównaniu do napędu opartego na konwencjonalnym paliwie żeglugowym.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii