ew
Należący do Stena Line prom Stena Europe będzie przez kilka miesięcy wyłączony z eksploatacji. Jednostka trafiła do suchego doku, gdzie przejdzie znaczącą modernizację.
Należący do szwedzkiego armatora statek jest już zakładach Gemak w tureckiej Tuzli. Zgodnie z przyjętym harmonogramem ma tam spędzić aż trzy miesiące. Dzięki przeprowadzonym pracom wydłużona ma zostać żywotność tego nie najnowszego już promu.
Zakres przewidzianych prac jest rozległy. Znaczące zmiany mają dotknąć m.in. pokład główny. Dzięki wprowadzonym tam modyfikacjom, na całej jego długości możliwe będzie rozmieszczanie naczep o pełnej wysokości.
Stena Europe na co dzień obsługuje połączenia Rosslare-Fishguard. Do czasu, aż zakończą się wszystkie prace, jednostkę będzie zastępował na tej linii statek Stena Nordica.
Statek Stena Europe ma już blisko 40 lat – zbudowany został w 1981 r. w stoczni w Goteborgu. Na początku obsługiwał połączenie Goteborg-Frederikshavn oraz Goteborg-Kilonia. Przez długi czas prom obsługiwał też trasę Gdynia-Karlskrona. Wcześniej 149-metrowy statek przechodził znaczące modernizacje w 1995 i 2002 r. Stena Europe może przyjąć na pokład 1386 pasażerów.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii