PMK
Niemiecki producent Schottel dostarczył rozwiązania napędowe dla nowego, całkowicie aluminiowego promu Nairana.
Australijski budowniczy statków Richardson Devine Marine (RDM) niedawno przekazał statek właścicielowi i operatorowi promu Sealink Tasmania. Identyczna siostrzana jednostka jest obecnie w budowie w RDM i ma wejść do służby w marcu 2021 roku.
Nairana jest zbudowana w całości z aluminium. Zmniejszając wagę statku, zużywa mniej paliwa, pokonuje większe odległości i zapewnia doskonałą zwrotność. Ponieważ jest lekki, ale wciąż wytrzymały, statek jest wyjątkowo ekonomiczny w obsłudze.
- Założeniem było dostarczenie dwóch wyjątkowych, nowych jednostek, które są bardzo zwrotne, mają wiele silników w celu zapewnienia redundancji i są ekonomiczne. Ogólnie rzecz biorąc, musiały być nieskomplikowane i niezawodne - powiedział Roger Janes, kierownik ds. Sprzedaży i marketingu RDM.
Prom jest wyposażony w cztery pędniki Schottel Rudderpropellers typu SRP 100 (200 kW każdy), po jednym w każdym rogu. Pędniki azymutalne napędzane silnikami wysokoprężnymi obracają się o 360 stopni, co zapewnia doskonałą zwrotność i wysoką stabilność kursu nawet na otwartym morzu i przy silnym wietrze bocznym. Wszystkie cztery śmigła steru zapewniają siłę ciągu w kierunku jazdy, co zapewnia maksymalną wydajność napędu.
W celu zwiększenia komfortu pasażerów i zmniejszenia emisji hałasu, pędniki są sprężyście zamontowane. Ponadto pędniki można wymieniać, gdy statek jest na powierzchni.,Ponieważ prom o długości 44,9 metra i szerokości 13,6 metra jest dwustronny i ma dwie sterówki, nie musi się zawracać.
W razie potrzeby statek może pracować na dwóch jednostkach napędowych w okresach poza szczytem, co dodatkowo obniża koszty operacyjne.
Już wkrótce start sezonu wycieczkowego w Porcie Gdynia
Nowa lokalizacja firmy Roxtec
Carnival Corporation z dobrym wynikiem za pierwszy kwartał
Stoczniowcy wyróżnieni przez marszałka za wkład w rozwój województwa pomorskiego
Optonaval nawiązuje współpracę z Damen Naval przy budowie niemieckich fregat nowej generacji
Rozpoczyna się budowa trzeciego, atomowego okrętu podwodnego dla Francji