ew
W chińskiej stoczni Yantai CIMC Raffles rozpoczęła się budowa największego na świecie statku ro-ro napędzanego LNG zamówionego przez szwedzkie przedsiębiorstwo żeglugowe Wallenius SOL. Jednostka ma zostać dostarczona w sierpniu 2021 r.
Jak powiedział Ragnar Johansson, prezes Wallenius SOL: "Nowy statek będzie stanowił niezwykle ważną część naszej floty. Jestem bardzo szczęśliwy, że budowa już się rozpoczęła. Stawiamy poprzeczkę wysoko ze względu na to, iż zależy nam na wysokiej niezawodności przy jednoczesnym ograniczeniu negatywnego wpływu na środowisko".
Największy na świecie statek ro-ro zasilany LNG będzie jednocześnie pierwszą tego typu jednostką posiadającą klasę lodową 1A Super.
Została zaprojektowana przez Wallenius Marine we współpracy z Knudem E. Hansenem, aby sprostać trudnym, często typowo arktycznym warunkom w Zatoce Botnickiej. Statek będzie miał długość 242 metrów, szerokość 35,2 metra a jego maksymalna prędkość wyniesie 20 węzłów. W czerwcu ma rozpocząć się budowa siostrzanej jednostki.
W kwietniu 2019 r. Wallenius i Swedish Orient Line (SOL) założyli nowe przedsiębiorstwo żeglugowe transportujące produkty leśne i inne towary w sieci obejmującej Zatokę Botnicką, Morze Bałtyckie i Morze Północne.
Nowy armator, nazwany Wallenius SOL, rozpoczął działalność 12 kwietnia, a jego główna siedziba mieści się w Göteborgu w Szwecji.
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii
Wyciek wody i porażenie prądem przyczyną śmierci technika na pokładzie promu Stena Line
Mein Shiff 7 przygotowuje się do prób morskich. To kolejny wycieczkowiec powstający w Meyer Turku
Wyposażenie napędowe od Kongsberga nada prędkości fregatom niderlandzkiego "Miecznika"
Saab dostarczy siłom morskim Hiszpanii systemy ostrzegania laserowego dla nowych fregat
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek