ew
Dostawy ropy naftowej z Rosji przez jej główne europejskie porty zmniejszyły się w tym roku o 19 proc., rośnie natomiast ilość rosyjskiego surowca wysyłanego rurociągiem do Chin - podała w poniedziałek agencja Bloomberg.
Jak wskazano, w pierwszych pięciu miesiącach 2018 roku Rosja wyśle średnio o 19 proc. mniej ropy za pośrednictwem swych głównych portów nad Bałtykiem i Morzem Czarnym w porównaniu z tym samych okresem rok wcześniej. Tymczasem dostawy rosyjskiej ropy za pośrednictwem rurociągu do Chin wzrosły tylko w pierwszych trzech miesiącach br. o 43 proc. - dodano, powołując się na dane rosyjskiej spółki Transnieft.
Jak podkreślił, cytowany przez agencję, Alan Gelder z firmy doradczej Wood Mackenzie, taka zmiana w łańcuchu dostaw sprawi, że europejskie rafinerie, które tracą na dostawach ropy ze względu na zwiększanie przesyłu rurociągowego, będą odbierać więcej surowca z innych kierunków. Według eksperta Europa importuje z Rosji więcej ropy niż jakikolwiek inny odbiorca. Dodał, że dostawy z kierunku wschodniego zostaną prawdopodobnie zastąpione źródłami bliskowschodnimi oraz dostawami ze Stanów Zjednoczonych.
"Bliski Wschód będzie dostarczał mniej (...) ropy do Azji ze względu na wzrost wolumenu dostaw z Rosji. W związku z tym skieruje więcej baryłek do Europy
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej