Chłodnicowiec Green Klipper, należący do norweskiego armatora Green Reefers AS, przechodzi rozległy remont w Morskiej Stoczni remontowej Gryfia w Szczecinie.
Zakres prac na statku jest złożony i obejmuje m.in. remont całego zestawu sterowego wraz z elementami maszyny sterowej, remont śruby nastawnej, naprawy pokryw lukowych oraz wymiany znacznej części konstrukcji kadłuba wraz z pracami rurarskimi.
Statek wymaga wymiany dużej ilości konstrukcji kadłuba w trudnych rejonach, co sprawia, że jest to zlecenie skomplikowane pod względem organizacyjnym. Ze względu na specyficzną budowę chłodnicowca, przed przystąpieniem do właściwych prac remontowych, należy wykonać liczne prace przygotowawcze, takie jak rozszalowanie ładowni oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe.
Najbardziej skomplikowane prace kadłubowe wykonywane są w rejonach siłowni i studzienek ładowni, a szczególnie trudnym miejscem na statku jest część dziobowa, gdzie wymieniane będą elementy konstrukcji łącznie z głównymi elementami tunelu steru strumieniowego.
Zlecanie tak rozległych i skomplikowanych remontów przez armatorów jest najlepszym dowodem zaufania klientów do jakości usług świadczonych przez stocznię.
Statek należy do norweskiego armatora Green Reefers AS, a nadzór techniczny nad jednostką sprawuje gdyńska spółka Green Management. Flota armatora składa się z ponad 20 nowoczesnych statków przeznaczonych głównie do transportu ładunków zimnych i mrożonych. Armator operuje głównie na Oceanie Atlantyckim, Morzu Śródziemnym, Bałtyckim i w rejonie Zatoki Meksykańskiej.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich