Chłodnicowiec Green Klipper, należący do norweskiego armatora Green Reefers AS, przechodzi rozległy remont w Morskiej Stoczni remontowej Gryfia w Szczecinie.
Zakres prac na statku jest złożony i obejmuje m.in. remont całego zestawu sterowego wraz z elementami maszyny sterowej, remont śruby nastawnej, naprawy pokryw lukowych oraz wymiany znacznej części konstrukcji kadłuba wraz z pracami rurarskimi.
Statek wymaga wymiany dużej ilości konstrukcji kadłuba w trudnych rejonach, co sprawia, że jest to zlecenie skomplikowane pod względem organizacyjnym. Ze względu na specyficzną budowę chłodnicowca, przed przystąpieniem do właściwych prac remontowych, należy wykonać liczne prace przygotowawcze, takie jak rozszalowanie ładowni oraz zabezpieczenie przeciwpożarowe.
Najbardziej skomplikowane prace kadłubowe wykonywane są w rejonach siłowni i studzienek ładowni, a szczególnie trudnym miejscem na statku jest część dziobowa, gdzie wymieniane będą elementy konstrukcji łącznie z głównymi elementami tunelu steru strumieniowego.
Zlecanie tak rozległych i skomplikowanych remontów przez armatorów jest najlepszym dowodem zaufania klientów do jakości usług świadczonych przez stocznię.
Statek należy do norweskiego armatora Green Reefers AS, a nadzór techniczny nad jednostką sprawuje gdyńska spółka Green Management. Flota armatora składa się z ponad 20 nowoczesnych statków przeznaczonych głównie do transportu ładunków zimnych i mrożonych. Armator operuje głównie na Oceanie Atlantyckim, Morzu Śródziemnym, Bałtyckim i w rejonie Zatoki Meksykańskiej.
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii