Firma Jadrolinija rozwija się dynamicznie. I widać to nie tylko dzięki kolejnym inwestycjom, ale również w rosnącej liczbie pasażerów korzystających z przepraw oferowanych przez chorwackiego armatora.
To już pewne, rok 2016 będzie dla pochodzącego z Bałkanów przewoźnika rekordowy. 2 grudnia prom należący do Jadrolinija przewiózł 11-milionowego pasażera. Armatorowi nigdy wcześniej nie udało się przekroczyć tej granicy. Od początku roku na pokładach promów należących do operatora przewieziono również 2,7 miliona pojazdów.
Szczęśliwym pasażerem okazała się Elizabeta Skunca, która przypłynęła z wyspy Pag do Rijeki na pokładzie promu Adriana. Została ona osobiście przywitana przez szefa firmy Jadrolinija, Alana Klanaca.
Nowy rekord przyszedł w wyjątkowym czasie. Jadrolinija szykuje się bowiem na okrągły jubileusz. W przyszłym roku przedsiębiorstwo będzie świętowało 70. rocznicę istnienia.
Ostatnie kilkanaście miesięcy to dla firmy Jadrolinija zapowiedzi dotyczące dużych inwestycji. Przełożyły się one już na pierwsze konkrety. W tym roku armator przejął od firmy Fjord1 nowoczesny, zbudowany w 2011 katamaran, który może przyjąć na pokład 295 pasażerów. Jak zapowiedziały władze firmy, to zaledwie początek nadchodzących wielkich zmian.
Zgodnie z przyjętą strategią, Jadrolinija chce do 2027 r. zakupić 26 statków (23 z nich miałyby być całkowicie nowe) i zrezygnować z 33 wysłużonych jednostek. Flota armatora ma się zmniejszyć z 50 do 44, ale jednocześnie zwiększyć się mają jej możliwości przewozowe. W ramach odnowionej floty potencjał ten ma wzrosnąć do 31 377 pasażerów (obecnie 28 020) oraz 4 710 pojazdów (w tej chwili 3 924).
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO